۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85198663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای طالبان افغانستان: روابط ما با جهان رو به بهبود است

تهران- ایرنا - یک مقام عالی حکومت طالبان افغانستان ادعا کرد روابط طالبان با جامعه جهانی در حال بهتر شدن است، چرا که بیشتر کشورهای جهان سفارت های افغانستان را به حکومت طالبان سپرده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا) مولوی عبدالکبیر، مقام طالبان در جلسه تقدیر از استادان تازه از برگشته از برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا به افغانستان گفت روابط حکومت طالبان با جامعه جهانی در حال بهتر شدن است، چرا که بیشتر کشورهای جهان سفارت های افغانستان را به طالبان سپرده اند و اکنون این سفارت‌های در ۱۶ کشور فعالیت دارد.

وی مدعی شد در حال حاضر دنیا این حقیقت را درک کرده و دستان خود را برای تعامل به سوی طالبان دراز می‌کند و ما هم در تلاش برای تعامل مثبت با همه کشورهای جهان هستیم.

او با بیان اینکه طالبان به دیپلماسی مثبت با جهان ادامه خواهد داد افزود متعهد است تا از نظام اسلامی حفاظت، امنیت سراسری را تامین و به دپیلماسی خود ادامه دهد.

همچنان انس حقانی، یکی دیگر از اعضای ارشد طالبان نیز در این نشست سخنرانی کرد و گفت جامعه جهانی در حال حاضر خواهان روابط نزدیک با حکومت طالبان است.

حقانی افزود: «استحکام طالبان در نتیجه قربانی‌های به دست آمده است نه هیچ معامله سیاسی در این میان دخالت ندارد، این موضوع را باید مخالفین حکومت موجود در کشور بدانند. در ضمن جامعه جهانی اکنون خواستار روابط خوب با افغانستان است. »

این در حالی‌ست که دو سال از روی کار آمدن طالبان در افغانستان می‌گذرد، اما تاکنون هیچ کشوری در جهان این حکومت را به رسمیت نشناخته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha