بیش از ۲هزار میلیارد ریال طرح در شهرک‌های صنعتی لرستان بهره برداری شد

خرم‌آباد – ایرنا -  ۱۶ طرح زیربنایی و صنعتی به ارزش ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال روز دوشنبه در شهرک‌های صنعتی لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در آیین افتتاح همزمان ۲۰ طرح بازفعالسازی و احیای واحدهای راکد استان به صورت ویدئوکنفرانس گفت: سه طرح زیربنایی، چهار طرح صنعتی و ۹ واحد راکد بازفعال‌سازی‌شده در لرستان به ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال و با اشتغال ۲۷۶ نفر بهره‌برداری شد.

بهمن نقی بیرانوند ادامه داد: این طرح ها به مناسبت ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک بهره برداری شده است و اقدامات لازم برای احیای سایر واحدهای مشکل دار نیز ادامه دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی شبکه توزیع داخلی و خط انتقال آب‌رسانی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد و واحد بازفعال‌سازی‌شده چیپس ازنا از جمله طرح های بهره برداری شده به شمار می رود که با حمایت دولت و پیگیری شرکت شهرک های صنعتی محقق شد.

سیدعباس موسوی‌راد مدیرعامل واحد بازفعال‌سازی‌شده چیپس ازنا نیز گفت: این مجموعه سال ۹۱ جهت حمایت ویژه از سیب‌زمینی‌کاران استان با ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد ریال احداث اما همان سال به دلیل مشکلات اقتصادی راکد شد.

وی اظهار داشت: اکنون با حمایت دولت و مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سرمایه‌گذاری مجدد ۲۰میلیارد ریال، یک نوبت کاری این واحد با اشتغال ۱۸ نفر به چرخه تولید بازگشته است.

تاکنون یکهزار و ۲۰۰پروانه بهره‌برداری در لرستان صادر شده که براساس اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۹۷ درصد آن‌ها مربوط به صنایع کوچک و متوسط است و حدود ۷۰ درصد این واحدها نیز بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد فعال‌ هستند.

لرستان ۱۹ شهرک صنعتی دارد که مجموع مساحت اراضی در اختیار این شهرک‌ها یکهزار و ۵۵۰ هکتار می باشد که این مقدار در مقایسه با جمعیت و مساحت استان حداقل یکهزار هکتار کمبود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha