۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85198557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع چین به روسیه و بلاروس می رود

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85198557
وزیر دفاع چین به روسیه و بلاروس می رود

تهران – ایرنا – «لی شانگفو» وزیر دفاع چین برای دومین بار در سال جاری از ۲۳ تا ۲۸ مرداد به روسیه سفر خواهد کرد و در همین مدت بلافاصله به بلاروس خواهد رفت؛ سفری که به دلیل تدوام جنگ روسیه و اوکراین می تواند بازتاب ها و تحلیل و تفسیرهای فراوانی در محافل سیاسی و رسانه ای جهان بدنبال داشته باشد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از تارنمای خبری سی جی تی ان، لی شانگفو امروز در روسیه در یک نشست امنیتی بین المللی شرکت و در آنجا سخنرانی خواهد کرد. وی همچنین در سفر به بلاروس با رئیس دولت و فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع چین، دیدار با مقامات عالی رتبه وزارت دفاع ملی روسیه و بازدید از ادارات نظامی بلاروس از جمله دیگر برنامه هایی است که در سفر وزیر دافاع چین به این منطقه گنجانده شده است.

ماه گذشته روسیه و چین در دیدار لی شانگفو وزیر دفاع چین و دریاسالار نیکلای یومنوف در پکن وعده تقویت روابط نظامی دو کشور را دادند. پیش از آن نیز در پایان ماه ژوئن وزیران امور خارجه دو کشور جلسه مشورتی درباره دفاع ضدموشکی برگزار کرده بودند. آگاهان امر، همکاری های نظامی چین و روسیه را بیانگر ائتلاف غیررسمی دولت‌های این کشورها علیه نظم جهانی لیبرال به رهبری آمریکا عنوان می کنند.

چین تاکید کرده در قبال جنگ اوکراین بی‌طرف بوده و از سوی دیگر آمریکا و ناتو را متهم کرده است که مسکو را تحریک کرده و با ارسال سلاح به اوکراین به خونریزی‌ها دامن می‌زنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha