۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85198488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تکواندوی گلستان از داشتن داور زن بی‌نیاز است+ فیلم

گرگان- ایرنا- رییس هیات تکواندو گلستان با تاکید بر استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و داوران گفت: با برگزاری چهار دوره آموزشی برای کاهش ضعف داوران استانی، تکواندوی گلستان از داشتن داور زن بی‌نیاز است.

علی نوری روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: تعداد داوران زن تکواندو استان از ۱۸ نفر به ۳۶ رسیده و بر خلاف سال‌های قبل نیازی به استفاده از داوران استان‌های دیگر برای قضاوت لیگ داخل استان نداریم.

وی بیان کرد: طبق توافق با فدراسیون، چند دوره‌ علمی و آموزشی برای ارتقای دانش داوران زن در گلستان برگزار می‌شود تا ظرفیت بانوان استان در این بخش افزایش پیدا کند.

وی به میزبانی گلستان از اولین مرحله اردوی تیم ملی کیوروگی نونهالان کشور در این استان اشاره کرد و گفت: این اردو هفته گذشته با هدف هم‌افزایی و ارتقا سطح علمی و فنی نونهالان تکواندوکار گلستان در گرگان و آزادشهر برگزار شد.

رییس هیات تکواندو گلستان گفت: برای اولین بار در طول تاریخ این رشته، رقابت‌های لیگ باشگاه‌های استان با حضور ۱۴ تیم دختران و پسران در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود که در اولین هفته مسابقات، ورزشکاران جمعه و شنبه آتی در کردکوی به مصاف هم می روند.

تکواندوی گلستان از داشتن داور زن بی‌نیاز است+ فیلم

وی ادامه داد: برگزاری لیگ ضمن جلوگیری از خروج ورزشکاران از استان و شرکت در لیگ استان‌های دیگر، باعث ظهرو ورزشکاران مستعد در آینده خواهد شد.

وی گفت: فعالیت‌های مستمر و جدیت در تمرینات باعث شده تا «فاطمه کلاسنگیانی» و «معید عبداللهی» از گلستان جزو فهرست نهایی تیم ملی کیوروگی اعزامی به مسابقات جهانی باشند و شانس خود را برای گرفتن مدال این رویداد معتبر که شهریور امسال در بوسنی و هرزگوین برگزار خواهد شد امتحان کنند.

رییس هیات تکواندو گلستان گفت: همچنین «مهسا و احسان کلاسنگیانی» اول مرداد ماه سال جاری به عنوان مربیان تیم ملی تکواندو پومسه دانشجویان ایران از گلستان در سی و یکمین دوره «یونیورسیاد» ورزشی دانشجویان جهان حضور دارند.

نوری با تقدیر از همکاری هیات‌های ورزش‌های رزمی و کونگ‌فو برای در اختیار قرار دادن سالن ورزش‌های رزمی گرگان به تمرینات تیم ملی نونهالان، اضافه کرد: مشکل اصلی هیات تکواندو گلستان، نداشتن سالن اختصاصی تمرین است.

وی یادآور شد: سالن ولایت به عنوان سالن ورزش‌های رزمی در کنار سایر رشته‌ها در اختیار هیات است اما تکواندوی گلستان به سالنی با امکان پهن کردن چهار «شیاپ چانگ» (زمین مبارزه تکواندو) یا (کیوروگی) نیاز دارد تا بتوانیم میزبان اردو تیم‌های ملی رده‌های سنی اعم مردان و زنان باشیم.

رییس هیات تکواندو گلستان بیان کرد: رشد این رشته ورزشی پس از کسب موفقیت‌های نونهالان و نوجوانان گلستانی در مسابقات جهانی و آسیایی، در زنان بیشتر از مردان است، بطوری که جامعه آماری بانوان از مجموع ۱۴ هزار و ۶۷۳ ورزشکار سازمان یافته در این استان، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر از آقایان است.

نوری اظهار کرد: تکواندو گلستان در بخش بانوان در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون پس از استان‌های البرز، مازندان و اصفهان با وجود استان‌های بزرگ‌تر و صنعتی‌تر، در مکان چهارم قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha