۴۲ پرواز فوق‌العاده اربعین از فرودگاه مشهد برقرار شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: ۴٢ پرواز فوق‌العاده اربعین از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در راستای افزایش میزان اعزام و پذیرش زائران اربعین حسینی برقرار شد.

محمود امانی‌ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت هواپیمایی "فلای" بغداد ۶ پرواز در مسیر نجف و یک پرواز در مسیر بغداد و شرکت هواپیمایی "ساها" هفت پرواز فوق‌العاده در مسیر نجف به‌صورت رفت و برگشت برقرار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شرکت هواپیمایی "سپهران" نیز در آستانه اربعین حسینی، هفت پرواز به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد-بغداد برقرار کرده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: در مجموع تا این لحظه توسط شرکتهای هواپیمایی، ۴۲ پرواز فوق‌العاده ویژه اعزام زائران حسینی به کشور عراق برقرار شده است و احتمال افزایش این پروازها نیز وجود دارد.

امانی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود در عملیات اربعین‌حسینی شاهد افزایش پروازها و تعداد زائران حسینی از خراسان رضوی باشیم از این رو فرودگاه سبزوار نیز تا پایان عملیات بازگشت زائران حسینی ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی است.

وی اضافه کرد: در حوزه پروازهای خارجی فرودگاه مشهد بیش از ۵۰ درصد پروازها، به مقصد نجف و بغداد است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: بعد از فرودگاه امام خمینی (ره)، بیشترین پروزهای اربعین مربوط به فرودگاه مشهد است.

پروازهای اعزام زائران اربعین حسینی در سراسر کشور از ۲۷ مرداد آغاز می شود.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha