روند اجرایی طرح‌های آبی شهرستان فارسان در دولت سیزدهم شتاب گرفت

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال بودن تمامی طرح‌های آبی گفت: روند اجرایی طرح‌های آبی مرتبط با استان و شهرستان فارسان در دولت سیزدهم تسریع و شتاب گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فردوس کریمی شامگاه یکشنبه در شورای اداری شهرستان فارسان تاکید کرد: در این مدت تعدادی از این طرح‌ها مانند خط انتقال روان‌آب شهر جونقان در فصل‌های غیر زراعی به سد آلج تکمیل شد.

وی افزود: هم‌اکنون طرح مهم و اساسی سد و خط انتقال باباحیدر شهرستان فارسان با جدیت و به‌صورت شبانه‌روزی در حال اجرا و قرار است در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل و بهره‌برداری شود.

کریمی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح‌های آبی در شهرستان فارسان توانسته در مدیریت هر چه بهتر منابع آب این شهرستان فارسان با هدف رفع نیاز آبی مردم در خصوص تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار، کشاورزی و صنعت اقدام کند.

وی یادآور شد: البته پیگیری‌ها و حمایت‌های مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری و شهرستان فارسان نقش اصلی و راهبُردی در تسریع روند اجرایی طرح‌های آبی استان و این شهرستان داشته که قابل قدردانی است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به شهرستان فارسان جزو طرح‌های پیشران وزارت نیرو است که در کمترین زمان ممکن به اجرا درآمد.

ادامه روند عملیات اجرایی ساخت سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان با ۳۵ هزار و ۵۰۰ متر خط اصلی و ۹ هزار متر خط فرعی هم‌اکنون شبانه‌روزی شده است.

با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح آب آشامیدنی ۱۳۶ هزار نفر از اهالی شهرستان فارسان به میزان۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب تامین و با تکمیل و بهره‌برداری از آن قسمتی از کاهش اُفت آب‌های زیرزمینی شهرستان جبران می‌شود.

پس از تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب از سد غدیر باباحیدر آب آشامیدنی ۶ شهر باباحیدر، فارسان، جونقان، گوجان، چلیچه و پُردنجان و ۱۱ روستای کوانک، اُمیدآباد، فیل‌آباد، عیسی‌آباد، چوبین، دِه‌چِشمه، کُران، راستاب، گوشه، چُقاهَست و سپیددانه در شهرستان فارسان به‌طور پایدار تامین می‌شود.

خط انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به شهرستان فارسان در دولت سیزدهم با سرعت مطلوبی که داشته رکورددار کمترین زمان اجرا در کشور شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha