تعهدات صنایع کرمان در اجرای پروژه‌های عمرانی امکان‌سنجی شد

کرمان - ایرنا - نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان در حالی امروز (یکشنبه) برگزار شد که استاندار و مدیران در این نشست وضعیت تعهدات صنایع و دیگر حوزه ها برای تامین منابع مصوبات سفر رییس جمهور و همچنین وضعیت فعال سازی واحدهای تولیدی و افتتاح قرارگاه جهادی را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در پنجمین نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان ابتدا با اشاره به تحقق ۵۶ درصدی تعهدات وزارتخانه ها در سال نخست سفر رییس جمهور گفت: دستگاهای اجرای نباید بگذارند تعهدات سفر رییس جمهور زمین بماند و باید این اعتبارات را از محل وزارتخانه پیگیری کنند تا کارها عقب نماند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی اعتبارات سفر رییس جمهور را از وزارتخانه ها پیگیری و تا ۲ هفته آینده گزارش آن را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان ارائه کنند.

فداکار در ادامه با بیان اینکه تعهد صنایع از اعتبارات سفر رییس جمهور در حال پیگیری است عنوان کرد: صنایع پرداخت ۲۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال را تعهد کردند که هفت هزار میلیارد ریال آن مربوط به حوزه آب است.

استاندار کرمان گفت: شرکت ها در تامین آب تعهداتی داشتند اما در پروژه آب شرکت مجری تغییر کرد و باعث شد کار به تاخیر بیفتد که واحدهای صنعتی سهم آب خود را پرداخت می کنند و مابقی اعتبارات این پروژه ها نیز در نشستی با وزیر نیرو پیگیری می شود.
وی ادامه داد: وزارت نیرو تعهدات خود را اجرا می کند و وزارت نفت نیز مشکلی برای پرداخت تعهدات سه ساله سفر رییس جمهور ندارد؛ در این زمنیه باید کار در استان انجام گیرد تا به این وزارت صورت وضعیت بدهیم.

۷۸ واحد تولیدی کرمان قابل احیاست

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در بخش دیگری از جلسه با اشاره به فعالیت چهار ماهه نخست سال جاری برای فعال سازی ۳۰ واحد غیرفعال استان گفت: در حوزه احیای واحدهای راکد امسال ۲۵.۳ درصد، واحدهای فعال و نیمه فعال جهادکشاورزی ۳۰ درصد و تکمیل زنجیره ارزش افزوده ۶۱ درصد پیشرفت داشتیم.

مهدی حسینی نژاد افزود: برنامه فعال سازی ۳۰ واحد تولیدی در شمال استان و ۱۸ واحد برای جنوب استان را پیگیری و پایش می کنیم.

وی ادامه داد: ۳۴۳ واحد تولیدی استان کرمان به عنوان راکد شناخته می شوند که از این میزان ۷۸ واحد قابل احیاست و مابقی را به دلایل مختلف نمی توان احیا کرد؛ در صورت برگرداندن این ۸۷ واحد تولیدی به چرخه برای یکهزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی می کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: مهمترین مشکلات واحدهای غیرفعال و نیمه راکد استان کرمان نقدینگی و تقاضای بازار است که باید بازار آنها را در استان ایجاد کنیم و عامل دیگر پرداخت تسهیلات است.

افتتاح قرارگاه جهادی استانداری کرمان برای پیشرفت روستاها

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: قرارگاه جهادی استانداری کرمان در پیشرفت همه جانبه روستا با عنوان طرح حکمرانی روستایی، برنامه توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه(تکام) امروز(یکشنبه) افتتاح شد.

محمدجواد عبدالکریمی افزود: از جمله برنامه‌ها در این حوزه همکاری مشترک استانداری و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی، اجرایی و مالی طرفین و هم‌افزایی به منظور محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای در ۱۲ بخش نظیر آبرسانی، راه روستایی و مسکن محرومان است.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان تصریح کرد: قرارگاه توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه تحت عنوان تکام و شناخته شدن دهیاری‌های روستاهای بالای یکهزار نفر جمعیت دارای درجه چهار، پنج و ۶ به عنوان دستگاه اجرایی نیز تحول عظیم و فوق‌العاده‌ای در روستاهای استان به وجود خواهد آورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha