بارش آتش بر تن سوخته مازندران

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبر: 85197598
بارش آتش بر تن سوخته مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی و تداوم هوای گرم و شرجی در چند روز آینده، پیش‌بینی کرد که میانگین دمای هوای این استان از امروز تا پایان هفته همچنان افزایشی باشد و میانگین دمای هوا در آخرین روز هفته جمعه به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به تقویت استقرار پرارتفاع جنب که با تداوم هوای گرم و شرجی نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که با وجود کاهش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوا در مناطق مختلف مازندران از امروز تا پایان هفته، اما همچنان شاهد هوای گرم و شرجی در این استان خواهیم بود.

طبق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از امروز تا پایان هفته جمعه بین ۳۵ تا ۳۷، در مناطق غرب استان بین ۳۲ تا ۳۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۶ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در روزهای یکشنبه و دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری همراه با تداوم هوای گرم با
بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی کرده است.

بارش آتش بر تن سوخته مازندران

شرایط جوی مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با تداوم هوای گرم و شرجی با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و شرجی با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

هواشناسی مازندران از کاهش شدت گرمای هوا از روز شنبه هفته آینده خبر داد و شرایط جوی این استان در نخستین روز هفته را صاف تا نیمه ابری با کاهش نسبی شدت گرما و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، وزش باد و در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی کرده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری و دشت ناز با ثبت دمای ۳۷.۶ و بلده با ۲۷.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌سد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر در روز جاری و همچنین فردا نیز همراه با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha