۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85197361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹۴ نفر از خراسان‌شمالی برای شرکت در انتخابات مجلس پیش ثبت نام کردند

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۲۹۴ نفر از استان از ۱۶ مرداد ماه جاری تاکنون برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت‌نام کردند.

حسن ناهیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد کاندیدا، ۱۸۶ نفر برای حوزه انتخابیه بجنورد، رازوجرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم، ۶۸ نفر برای حوزه انتخابیه شیروان و ۴۰ نیز برای حوزه انتخابیه اسفراین نام نویسی کرده است.

به گفته وی؛ ۱۷ درصد کاندیداهای ثبت نام کرده در استان را بانوان تشکیل می دهند که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است.

ناهیدی ادامه داد: همچنین به لحاظ میزان تحصیلات از ۲۹۴ نفر کاندیدا، ۴۸ نفر مدرک تحصیلی دکتری دارند.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به فرصت محدود باقی مانده برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اعلام ستاد انتخابات کشور مهلت پیش ثبت متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس تمدید نمی شود.

وی افزود: متقاضیان اکنون می توانند از طریق پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir به لینک «ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» مراجعه و با تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز، درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود و از هم اکنون زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این انتخابات در استان ها در حال آماده سازی است.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha