وعده صادق دولت در توسعه شاخص‌های کمی و کیفی خدمات درمانی مازندران

ساری- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران از ارتقای شاخص های کیفی و کمی خدمات درمانی این نهاد در استان خبر داد و گفت که درحال حاضر پوشش خدمات درمانی به ۶۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش این نهاد به خوبی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ سید رضا کاظمی نیا روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار نامگذاری شده است افزود:‌ از حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت مازندران یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی استان هستند که حدود ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی، ‌ دومین تولیدکننده خدمات درمانی کشور محسوب می شود، ‌ ادامه داد :‌مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران در بخش درمان مستقیم با در اختیار داشتن پنج بیمارستان ملکی به تعداد ۴۹۴ تخت بستری خدماتدهی را انجام می دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت :‌ ۱۴ درمانگاه ملکی این سازمان در استان خدماتدهی می کنند که از این تعداد ۱۲ درمانگاه در طرح پزشک خانواده فعالیت می کنند.

وعده صادق دولت در توسعه شاخص‌های کمی و کیفی خدمات درمانی مازندران
بازدید و حضور مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در ایرنا

وی گفت :‌ پارسال ۳۶ هزار پرونده بستری و چهار میلیون مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی مازندران ثبت شده است.

کاظمی نیا افزود:‌ ارتقای سه طرح بیمارستانی ملکی سازمان تامین اجتماعی مازندران در بابلسر، ‌ساری و نکا در حال انجام است و نیمه نخست امسال فاز ساختمانی این طرح ها به اتمام می رسد.

وی وسعت طرح توسعه و بازسازی بیمارستان های این نهاد در مازندران ۱۴ هزار متر مربع اعلام کرد.

وعده صادق دولت در توسعه شاخص‌های کمی و کیفی خدمات درمانی مازندران

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به جذب ۱۴۵ نیروی متخصص در مجموعه های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گفت‌ :‌ ارتقا شاخص های کمی درمان باعث شده تا ضریب اشغال تخت از ۶۳ به۷۴ درصد رسیده است.

وی افزود:‌ همچنین در زمینه مراجعات سرپایی نیز با افزایش ۳۰ درصدی از سه میلیون به چهار میلیون مراجعه کننده افزایش یافته است.

کاظمی نیا گفت :‌ پارسال ۱۶۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و درمانی توسط مدیریت درمان مازندران خریداری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha