تازه‌های پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران

ساری- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: یک هزار و ۳۱ نفر تاکنون از ۹ حوزه انتخاباتی استان در پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد سالار روز یکشنبه در ستاد انتخابات مازندران در ساری بیان داشت: پیش ثبت نام انتخابات مجلس که از روز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه آغاز شد به مدت یک هفته از هشت صبح تا ۱۸ عصر به صورت اینترنتی در سامانه جامع وزارت کشور انجام می شود.
وی گفت: ثبت نام کننده ها حداکثر ۷۵ سال و حداقل ۳۰ سال سن با مدرک کارشناسی ارشد و با بارگذاری عدم سوء پیشینه در سامانه پیش ثبت نام را انجام دهند.
دبیر ستاد انتخابات مازندران اظهار داشت: پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم از سوی نامزدها یک امری ضروری است و افرادی که در این سامانه پیش ثبت نام انجام ندهند صلاحیت آنها تائید نمی شود.
سالار اظهار داشت: یکی از فواید پیش ثبت نامی آن است که مهلت ۶۰ روزه بررسی صلاحیت ها از سوی هیات اجرایی و نظارت در دوره های قبل به ۱۳۴ روز در این دوره رسیده است.

وی با بیان اینکه با رعایت سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت انتخابات پرشوری برگزار خواهیم کرد و تحت هیچ شرایطی آخرت خود را برای دنیای افراد خراب نمی کنیم و امانت داری سرلوحه کار ما خواهد بود.

تازه‌های پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران

این مقام مسوول اضافه کرد: در بین این ثبت نام شده‌ها در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد ۷۴ نفر، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ ۱۸۳ نفر، نور و محمود آباد ۸۲ نفر، شهرستان بابل ۱۳۹ نفر، آمل ۱۰۶ نفر، ساری و میاندورود ۲۰۰ نفر، بابلسر و فریدونکنار ۷۴ نفر، بهشهر، گلوگاه و نکا ۹۹ نفر و نیز نوشهر، کلاردشت و چالوس ۷۴ نفر هستند.

سالار اضافه کرد: از تعداد نام‌نویسی‌کنندگان اولیه برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا به این لحظه ۹۲۴ نفر آقا و ۱۰۷ نفر خانم هستند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد: از بین نام نویسی کنندگان ۹۶ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۷۱۷ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵۹ نفر دارای مدرک دکتری، ۵۰ نفر دارای مدرک حوزوی و ۹ نفر دارای مدرک کاردانی هستند.

این مقام مسوول اضافه کرد: جمهوری اسلامی تبلور جمهوریت و اسلامیت است و انتخابات فرصتی برای مردم است تا افراد اصلح را وارد مجلس شورای اسلامی کند.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.
مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

تازه‌های پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha