پیشرفت فیزیکی کارخانه نوآوری اردبیل به ۴۵ درصد رسید

اردبیل - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: روند عملیات اجرایی کارخانه نوآوری اردبیل مطلوب است و پیشرفت فیزیکی آن به ۴۵ درصد رسیده است.

یوسف عباس‌پور گیلانده روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: از محل اعتبارات استانی برای احداث کارخانه نوآوری اردبیل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و برای تکمیل آن ۶۰۰ میلیارد ریال هم اعتبار نیاز است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اضافه کرد: در این کارخانه واحدهای فناوری مستقر شده و روی ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در کنار شتاب دهنده‌ها فعالیت خواهد کرد.

عباس‌پور یادآورشد: دستیابی به اشتغال پایدار بر اساس سند جامع توسعه استان اردبیل برای راه‌اندازی کارخانه‌ نوآوری و شهرک علم و فناور در دستور کار بوده و در حال حاضر اقدامات خوبی در این باره انجام شده است.

وی گفت: احداث ساختمان پارک در شهرک الهیه در زمینی به مساحت پنج هکتار در حال تکمیل است و در این طرح ۱۹ قطعه زمین در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل یادآورشد: افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان استان بر اساس اعلام سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رشد خوبی برای اقتصاد فناورانه استان است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در استان اردبیل ۱۲۶ مرکز رشد فعال است، ۶۴ شرکت در مرحله پیش رشد بوده و ۷۸ مورد دیگر هم در مرحله رشد و بالندگی قرار گرفته است.

عباس‌پور ابراز امیدواری کرد: با فعالیت‌های نقش‌آفرینان چرخه نوآوری استان در مرحله اول فرهنگ و گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان در بین آحاد مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان رواج یافته و در مرحله بعدی نیز با حمایت‌های قانونی از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات تولیدی آنها افزایش و به مرحله صادرات برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین از توسعه مراکز رشد در استان خبر داد و با تاکید بر لزوم نهادینه کردن اقتصاد فناورانه در استان گفت: امروز برای داشتن اقتصاد مناسب و کاهش آمار بیکاری چاره‌ای جز نهادینه کردن اقتصاد بر پایه فناوری نداریم.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل افزود: پارک علم و فناوری اردبیل تمام تلاش خود را جهت جذب ایده‌های فناورانه و رشد و تجاری کردن آنها انجام می‌دهد که برای تحقق آن نیاز به همکاری رسانه‌ها در معرفی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک داریم.

رشد ۴۰۰ درصدی تسهیلات حمایتی از واحدهای فناوری استان اردبیل

عباس‌پور با بیان اینکه چرخه تولید دانش و اقتصاد دانش‌بنیان در استان اردبیل به حرکت درآمده است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه جذب منابع مالی از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات حمایتی و ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل یکی از منابع مهم حمایتی از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور است که در راستای رشد و توسعه اقتصاد منطقه توانسته نقش اساسی ایفا نماید.

به گزارش ایرنا ، پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن به عنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha