رونمایی از پوستر تور دوچرخه سواری ایران/اعلام آمادگی ۱۶ تیم برای حضور در این دوره

تبریز - ایرنا - پوستر و تیزر سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان امروز شنبه با حضور اعضای ستاد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و مدیر این دوره از تور در آیینی که به همین مناسبت در محل اداره کل ورزش استان برگزار شد، اظهار کرد: تور دوچرخه سواری آذربایجان قدیمی‌ترین رویداد ورزشی بین‌المللی کشور است و حتی در زمان جنگ نیز وقفه‌ای در برگزاری آن ایجاد نشد.

حبیب ستوده نژاد با بیان اینکه نخستین دوره این دوره این مسابقات در سال ۱۳۶۵ و درگرماگرم جنگ تحمیلی آغاز و برگزار شد، گفت: این طور بین المللی ۳۶ ساله تنها در ۲ سال به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد.

وی در مورد دلیل تغییر تاریخ برگزاری این تور که همه ساله در مهرماه بود اضافه کرد: با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی چین در مهر ماه و تقارن این بازی‌ها با مسابقات و احتمال عدم حضور تیم‌های آسیایی در آن، تصمیم گرفته شد تا تاریخ برگزاری آن با موافقت فدراسیون جهانی در شهریور ماه باشد.

ستوده نژاد اضافه کرد: این دوره از تور چهارم تا نهم شهریور ماه سال جاری و به میزبانی سه استان آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود و دوچرخه سواران مسیر ۸۹۰ کیلومتری را در ۶ مرحله رکاب خواهند زد.

مدیر تور سی و ششم با بیان اینکه ورود تیم ها سوم شهریور خواهد بود، گفت: تاکنون دو تیم داخلی و ۱۴ تیم خارجی و در مجموع ۱۶ تیم برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

ستوده نژاد اضافه کرد: تیم ملی زیر ۲۳ سال و مس سونگون به عنوان تیم‌های داخلی و تیم‌هایی از کشورهای مالزی، مغولستان، قزاقستان ۲ تیم، عراق، پرتغال، تایلند ۲ تیم، فیلیپین، ژاپن، اندونزی ۲ تیم و تیم های ملی ترکیه و عمان به عنوان تیم‌های خارجی برای حضور در این دوره اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان نیمه حرفه‌ایبا درجه ۱- ۲ است لذا تیم‌هایی که در فدراسیون جهانی ثبت شده‌اند امکان حضور در این رقابت‌ها را دارند.

ستوده نژاد خاطرنشان کرد: سه تور دوچرخه سواری آذربایجان شرقی شامل تور مرند - ارس، کندوان و تور ایران - آذربایجان در اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری ثبت شده‌اند و امسال برای شناساندن بهتر تور کندوان، دوچرخه سواران حاضر در تور آذربایجان در مرحله نخست در این مسیر رکاب می‌زنند.

رونمایی از پوستر تور دوچرخه سواری ایران/اعلام آمادگی ۱۶ تیم برای حضور در این دوره

مسیر ۸۹۰ کیلومتری زیر چرخ‌های رکابزنان

مدیر تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان ساحل برگزاری این دوره از تور اشاره کرد و گفت: سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران آذربایجان در ۶ مرحله و به مسافت ۸۹۰ کیلومتر برگزار می‌شود.

ستوده نژاد بیان کرد : در مرحله نخست این دوره دوچرخه سواران مسیر تبریز کندوان به مسافت ۵۱ کیلومتر رکاب می‌زنند.

وی بیان کرد: در مرحله دوم این تور که در واقع استارت اصلی تور است دوچرخه سواران روز پنجم شهریور مسیر تبریز ارومیه به مسافت ۱۵۳.۸ کیلومتر را رکاب خواهند زد.

ستوده نژاد گفت :در این دوره از تور نیز همانند سال‌های قبل هر یک از مراحل ششگانه به نام یکی از شهدا مزین شده است.

وی ادامه داد : در مرحله سوم دوچرخه سواران پس از انتقال به تبریز، در مسیر این شهر تا منطقه آزاد ارس به مسافت ۱۴۸.۹ کیلومتر رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله چهارم ‌دوچرخه سواران حاضر، مسیر منطقه آزاد ارس تا شبستر به مسافت ۱۲۸.۳ کیلومتر را کاب می‌زنند.

ستوده نژاد افزود : در مرحله پنجم نیز دوباره دوچرخه سواران از شبستر به تبریز ترانسفر شده و مسیر این شهر تا اردبیل را به مسافت ۲۱۱ کیلومتر رکاب خواهند زد.

وی بیان کرد: مرحله ششم و پایانی این دوره از تور نیز در مسیر ۱۹۷.۹ کیلومتری سرعین - تبریز برگزار می‌شود تا پرونده این دوره از تور نیست بسته شود.

رونمایی از پوستر تور دوچرخه سواری ایران/اعلام آمادگی ۱۶ تیم برای حضور در این دوره

تعیین جایزه ۲۰ هزار یورویی برای این دوره از تور

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان ۲۰ هزار یورو جایزه در نظر گرفته شده است گفت: مجموع ارز مورد نیاز برای برگزاری این دوره از تور ۳۵ هزار یورو است.

ستوده نژاد گفت: اعتبار لازم برای دیگر هزینه‌های این تور شامل هزینه‌های اسکان و اجرایی ۷۰ میلیارد ریال است و در مجموع این تور با ۱۰۰ میلیارد ریال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تا جایی که توانسته‌ایم سعی کرده‌ایم تا در برگزاری این تور هزینه ها پایین بیاید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha