۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85196936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روابط دوجانبه و تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی رئیس امارات و نخست‌وزیر عراق

تهران-ایرنا- خبرگزاری رسمی امارات (وام) از رایزنی تلفنی رئیس این کشور و نخست‌وزیر عراق درباره مسائل مختلف منطقه و روابط دو کشور خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات امروز با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق تماس تلفنی برقرار کرد.

برپایه این گزارش، دو طرف درباره جنبه‌های مختلف روابط دوجانبه و راه های حمایت و تقویت آن به ویژه در حوزه‌های توسعه گفت‌وگو کردند.

رئیس‌ امارات و نخست‌وزیر عراق همچنین درباره تحولات منطقه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه مشترک دو کشور تبادل نظر کردند.

السودانی و بن زاید در ادامه بر تمایل متقابل خود برای مشورت و هماهنگی در زمینه تحولات منطقه و لزوم تلاش برای تقویت چشم‌انداز بین المللی همکاری و صلح در منطقه تاکید کردند.

محمد شیاع السودانی اواخر بهمن گذشته در چارچوب یک سفر رسمی وارد ابوظبی شد و با محمد بن زاید آل نهیان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس امارات در این دیدار ضمن استقبال از سفر نخست وزیر عراق به این کشور و تشکر از پذیرش این دعوت رسمی اظهار داشت که امارات متحده عربی امیدوار است روابط متمایزی با دولت جدید عراق به منظور همکاری سازنده‌تر و تکامل‌تر اقتصادی برقرار کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha