یک درصد اعتبارات ادارات زنجان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: طبق قانون، یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی امور ایثارگران اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس برزگر روز شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، افزود: آزادگان گنجینه های ارزشمندی هستند که به زمان خاصی تعلق ندارند و در هر برهه‌ای لازم است که از این عزیزان یاد شود.
وی تصریح کرد: آزادگان سرافراز میهن به عنوان نماد مقاومت، ایثار و ایستادگی ملت ایران هستند و در دوران طاقت‌فرسای اسارت، با صبر و استقامت، حماسه‌های جاودانی را خلق و نام خود را ماندگار کردند.
این مسوول با بیان اینکه ۵۸۶ آزاده سرافراز مدال افتخار استان زنجان به شمار می‌روند، به برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به میهن در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برگزاری ویژه برنامه روز آزادگان با اجرای برنامه‌های متنوع و تجلیل از این عزیزان، دیدار با آزادگان در قالب اجرای طرح سپاس با اولویت آزادگان شاخص با حضور اعضای معتمد و معین آزاده، دیدار و پایش سلامت آزادگان بستری در بیمارستان‌ها و منازل، درج مطالب مناسبتی در سربرگ مکاتبات اداری و ارسال پیامک تبریک به ایثارگران، سخنرانی و خاطره‌گویی آزادگان شاخص و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و تجلیل از آزادگان فعال در میعادگاه‌های نماز جمعه را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای گرامیداشت روز آزادگان عنوان کرد.
وی افزود: هماهنگی با استانداری به منظور مکاتبه با ادارات و نهادها جهت آذین‌بندی و نصب بنر تبریک بر سردرب ادارات و تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته و نامگذاری اماکن و پروژه های در حال اجرا به نام شهدای آزاده انجام شده است.
برزگر یادآور شد: هماهنگی با هیات مذهبی در خصوص برگزاری یادواره شهدای آزاده (شهدای غریب)، هماهنگی با حسینیه‌های شهید جهت اجرای برنامه‌های ویژه و مناسبتی، سخنرانی ائمه جماعات در مساجد و محافل با موضوع سالروز ورود آزادگان به میهن، برپایی نمایشگاه از اقلام موجود و بسته‌های نمایشگاهی ویژه آزادگان در محل برگزاری نمازهای جمعه و گلزارهای شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی بین آزادگان و فرزندان پسر، همسران و فرزندان دختر این عزیزان و استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت تبیین و تبلیغ سالروز ورود آزادگان به میهن را از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز آزادگان به میهن اسلامی اعلام کرد.
وی همچنین اعزام پیام آوران ایثار جهت روایتگری در محافل و مساجد توسط تشکل پیام‌آوران ایثار، معرفی آزادگان شاخص و کارآفرین و فرماندهان آزاده در فضای مجازی، تبلیغات محیطی بر روی تابلوها و استندهای بنیاد و اتوبوس‌های شهری، ارسال فیلم و کلیپ‌های تولیدی بنیاد به رسانه های استان برای بهره‌برداری لازم، تماس با آزادگان بیمار و بررسی وضعیت درمانی توسط مسئولان بنیاد شهید و گلباران مزار مطهر شهدای آزاده نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی به همین مناسبت اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha