۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85196306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناوه: مشکل بیمه ملوانان برطرف شود

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85196306
فرماندار گناوه: مشکل بیمه ملوانان برطرف شود

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: حل مشکل بیمه ملوانان شناورها یکی از مسائل مهم برای این قشر زحمت کش است و باید توسط متولیان امر با جدیت دنبال و دائمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی صفری روز شنبه در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: ملوانان از زحمت کش ترین قشر جامعه هستند و حل مشکل بیمه این قشر با وجود اینکه دریانوردی شغلی سخت و زیان آور است اما در طول سال تنها بر مبنای ۲ سفر انجام شده، پرداخت می‌شود و از بیمه کامل و دائم برخوردار نیستند.

وی افزود: ملوانان در شرایطی که برای تامین مایحتاج خود و خانواده سال‌های زیادی را روی آب‌های نیلگون دریا با حالت سخت و دشوراری سپری می‌کنند، اما ذخیره بیمه‌ای مناسبی برای دوران بازنشستگی و سالمندی خود ندارند.

فرماندار گناوه همچنین موضوع بیمه کارگران و نیازمندان را مهم دانست و تصریح کرد: اگرچه تعدادی از این قشر تحت پوشش بیمه هستند اما نیاز به چتر حمایتی بیشتری دارند و کسانی که در این زمینه کار و تلاش می کنند باید تحت حمایت قرار گیرند.

وی بر اطلاع رسانی از خدمات گسترده دولت در حوزه سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و بیان کرد: تامین اجتماعی برای جامعه تحت پوشش خدمات گسترده ای در سطح کشور از جمله استان بوشهر ارایه می دهد که نیاز به اطلاع رسانی گسترده است و باید به این مهم اهتمام جدی شود.

صفری تصریح کرد: اطلاع رسانی خدمات صورت گرفته تنها نباید در فضای مجازی محدود شود بلکه در سطح شهر به صورت بنر اطلاع رسانی و در اختیار خبرنگاران قرار گیرد.

فرماندار گناوه: مشکل بیمه ملوانان برطرف شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: این سازمان در اجرای بندهای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه راهبردی دولت سیزدهم برنامه‌ریری لازم و قدم های خوبی برداشته است که موضوع بیمه فراگیر بخصوص برای خانواده‌های مغفول مانده، قشر زنان خانه دار، دانشجویان و ورزشکاران از عمده آنها است.

محمدجواد بازدرهوا افزود: در اجرای جهاد تبیین که از تاکیدات رهبری است، اطلاع رسانی از خدمات صورت گرفته، دیدارهای چهره به چهره و حضور در مساجد و نمازجمعه دردستور کار قرار گرفته و به امورات مردم رسیدگی و پیگیری می شود.

وی گفت: کوتاه کردن زمان پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان بیمه از دیگر مسائل مهم برای این قشر بوده که تامین اجتماعی در این زمینه دنبال کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: این سازمان نسبت به بیمه قرار گرفتن کارگران واقعی متعهد است و به هیچ وجه حقشان ضایع نمی‌شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha