دولت سیزدهم چراغ خاموش و هوشمندانه در حال حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی است

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین‌الملل آزادسازی پول‌های بلوکه شدن ایران را نتیجه دیپلماسی فعال دولت آیت‌الله رئیسی خواند و گفت: دولت سیزدهم با چراغ خاموش و هوشمندانه در حال حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا درباره توافق ایران و آمریکا در آزادسازی منابع مالی ایران به عنوان دستاور دولت سیزدهم اظهار کرد: توافق اخیری که برای آزادی زندانیان آمریکایی انجام شده نتیجه تلاش‌های دولت سیزدهم و سفرهای متعددی است که از سوی مقامات وزارت خارجه از جمله وزیر خارجه و معاون سیاسی وزارت خارجه به کشورهای منطقه انجام شده است.

وی افزود: طبیعی است که کشورهایی مانند قطر و عمان در ارتباط با توافق ایران و آمریکا نقش برجسته‌ای ایفا کرده‌اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: از سوی دیگر تحریم‌های ظالمانه‌ای که در سال‌های اخیر از سوی آمریکا و غرب علیه ملت ایران صورت گرفته است نتوانسته جمهوری اسلامی را وادار به دادن امتیاز به طرف آمریکای و اروپایی کند.

هانی‌زاده ادامه داد: موضوع تحریم از نظر آمریکا و اروپا، موضوع بی‌اثر و در عین حال غیرفعال تشخیص داده شد و به همین دلیل در طول یکسال گذشته قطر و عمان برای حل مشکلات ایران و آمریکا پادرمیانی کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها هم به این نتیجه رسیدند که بلوکه کردن پول‌های ایران اقدامی غیرقانونی است و با توافقنامه سال ۲۰۱۵ میلادی کاملا مغایرت دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: توافق تهران و واشنگتن نتیجه مقاومت ملت ایران و همچنین دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود لذا باید در انتظار آزادسازی پول‌های ایرانی به شکل نقل و انتقال آن از کشورهایی مانند کره جنوبی، عراق و هند باشیم و این مبلغ حدود ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت سیزدهم با چراغ خاموش، کاملا منطقی و هوشمندانه در حال حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی خود است.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این پیروزی دیپلماتیک بزرگی برای کارنامه دولت سیزدهم در دو سال گذشته تلقی می‌شود و باید در انتظار عملیاتی شدن این توافق باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha