۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۲۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85195947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات حامیان کودتای نیجر در اطراف پایگاه فرانسه

تهران- ایرنا- هزاران نفر از هواداران کودتای نظامی در نیجر در نزدیکی پایگاه نظامی فرانسه در نیامی پایتخت این کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، تجمع کنندگان شعارهایی نظیر «سرنگون باد فرانسه» و «سرنگون باد اکوواس» سر دادند و به دخالت‌های فرانسه و اتحادیه اقتصادی غرب آفریقا (اکوواس) در امور این کشور اعتراض کردند.

اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا چهارشنبه گذشته آمادگی خود را درباره مداخله نظامی در نیجر اعلام کرد اما در عین حال تاکید کرد که مداخله نظامی آخرین گزینه برای آنچه بازگشت دموکراسی در نیجر خوانده، خواهد بود.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری با بازداشت محمد بازوم رئیس جمهور این کشور در داخل کاخ ریاست جمهوری و سپس برکناری او، بر دوره جدید سیاست ورزی و نخستین تجربه انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور استعمارزده نقطه پایان گذاشتند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومتر مربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما از بزرگ ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از این کشور اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha