صربستان: روسیه در میدان جنگ شکست نمی‌خورد

تهران- ایرنا- الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور صربستان با بیان اینکه مناقشه اوکراین اکنون یک جنگ فرسایشی است که راه حل آسانی در چشم‌انداز آن دیده نمی‌شود، گفت: با وجود تمام حمایت‌های غرب، روسیه در میدان جنگ شکست نخواهد خورد.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از راشا تودی، ووچیچ با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌های غرب برای کمک به اوکراین برای چیره شدن بر روسیه در میدان جنگ بیهوده است، از مسکو و کی‌یف خواست تا در مذاکرات صلح شرکت کنند.

رئیس‌جمهور صربستان افزود: در حالی که کشورهای غربی کمک‌های نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارائه می‌کنند، اکنون واضح است که این کمک‌ها منجر به پیروزی نظامی کی‌یف بر مسکو نخواهد شد.

ووچیچ همچنین با بیان اینکه در حال حاضر یک جنگ فرسایشی میان کی‌یف و مسکو در حال انجام است، تاکید کرد: با وجود تمام حمایت‌های غرب از اوکراین، آنها نمی‌تواتند روسیه را شکست دهند.

وی خاطرنشان کرد: من ابتکاراتی را از سوی برخی کشورهای عربی می‌بینم و امیدوارم عاملی پیدا شود که درگیری در اوکراین را به صلح نزدیک کند.

ووچیچ در ادامه با اشاره به اینکه توقف خصومت‌ها به نفع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم است که می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شرکت کند، افزود: در پی برقراری صلح، اقتصاد جهانی فوراً شکوفا خواهد شد، قیمت انرژی به شدت کاهش خواهد یافت، همه چیز بسیار آسان‌تر خواهد بود و من فکر می‌کنم بایدن می‌داند که موضوع کلیدی در انتخابات آمریکا مساله اقتصاد است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه همین امر در مورد روسیه و اوکراین نیز صادق است زیرا آنها فرسوده شده‌اند، خاطرنشان کرد: البته مسکو بهتر از آنچه که بسیاری انتظار داشتند، در مقابل تحریم‌های غرب ایستادگی کرد.

به نوشته راشا تودی رئیس جمهور صربستان پیشتر در ماه ژوئن نیز نسبت به تشدید احتمالی درگیری در اوکراین هشدار داد و گفت که ضد حمله اوکراین که درباره آن بسیار سروصدا شده است می‌تواند پاسخ قوی مسکو را به دنبال داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha