۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85195902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی سازمان ملل از حمله به مناطق پرجمعیت در جنگ اوکراین

نیویورک – ایرنا- فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد این سازمان، از الگوی حملات به مناطق پرجمعیت اوکراین که منجر به آسیب به غیرنظامیان می شود، بسیار نگران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود: صبح امروز در منطقه خرسون، یک مرکز توزیع کمک های غیردولتی مورد حمله قرار گرفت. هیچ یک از کارکنان آسیبی ندیدند، اما این حمله به خودروهای آنها آسیب رساند و آنها را مجبور کرد تا کمک های حیاتی به مردم منطقه را متوقف کنند.

این سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: روز گذشته، یک حمله در منطقه زاپورژیا، به یک هتل آسیب رساند که در آن یک غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. هتل مذکور اغلب توسط کارکنان سازمان ملل و سایر سازمان های بشردوستانه مورد استفاده قرار می گیرد.

فرحان حق ادامه داد: سازمان ملل یادآوری می کند که حملات بی رویه اکیدا ممنوع است و باید مراقبت های مداوم برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی انجام شود.

وی همچنین تصریح کرد: نیازها در اوکراین بار دیگر در حال افزایش است و در صورت عدم دریافت بودجه، به زودی از ظرفیت ما برای پاسخگویی فراتر خواهد رفت. طرح واکنش بشردوستانه امسال که ۳.۹ میلیارد دلار را طلب می کند، تنها ۳۰ درصد تامین شده است.

همزمان نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: روسیه خواستار برگزاری نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل در مورد ارائه تسلیحات غربی به اوکراین در تاریخ هفدهم ماه اوت شده است.

براساس گزارش ها، ایالات متحده از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) بیش از ۴۱ میلیارد دلار کمک های نظامی به این کشور ارائه داده است.

 اما رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا کمک تسلیحاتی به اوکراین را مهم ارزیابی می‌کند در حالیکه  انتقادات به سیاست واشنگتن مبنی بر تداوم ارسال سلاح به اوکراین و نیز هشدارها نسبت به پایین آمدن سطح ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، با وجود انتقادات گسترده، ژنرال مارک میلی می‌گوید تسلیحات ارسالی آمریکایی به اوکراین اهمیت حیاتی برای مبارزات کی‌یف دارد.

وی که دوره ریاستش در ماه اکتبر (مهر/ آبان) به پایان می رسد، در مصاحبه ای اختصاصی با این روزنامه ضمن مخالفت با انتقادات در خصوص کاهش شدید ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده به دلیل ارسال گسترده به اوکراین افزود: ذخایر تسلیحاتی با وجود جریان مداوم ارسال به اوکراین، به زیر سطوح قابل قبول کاهش نخواهد یافت.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سپس ادامه داد: ما همراه با سایر مقامات ارشد وزارت دفاع از نزدیک بر تعداد مهمات آمریکایی موجود نظارت داریم و اجازه نمی دهیم که ذخایر تسلیحاتی به زیر یک آستانه قابل قبول کاهش یابد.

همزمان بسیاری از منتقدان نیز می گویند که جنگ ۱۸ ماهه اوکراین و روسیه به تخلیه ذخایر مهمات ایالات متحده منجر شده است. بسیاری نیز هشدار داده اند که صنعت دفاعی کشور تحت فشار است و قادر به پاسخگویی به این حجم از تقاضا نیست. در این میان، برخی تحلیلگران امنیت ملی نیز زنگ خطر را در مورد کمبودهای کنونی و توانایی پر کردن خلا حاصل از ارسال تسلیحاتی گسترده به صدا درآورده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha