مسوولان و مدیران دستاوردهای دولت در استان را برای مردم تبیین کنند

ایلام - ایرنا - خطیب موقت نماز جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مسوولان و مدیران دستاوردهای دولت در استان را برای مردم تبیین کنند، گفت: زیرساخت های لازم برای توسعه ایلام باید بیش از گذشته توجه مسوولان کشوری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام « شمس الله سراج» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: صحیفه سجادیه زبور آل محمد(ص) است و دعاهایی که در این کتاب آمده است در خیلی از مسائل و مشکلات روزمره ما می تواند موثر باشد و لازم است که توجه ویژه ای به مطالعه این کتاب شریف در سطح جامعه صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع اقتصادی کوچک در کشور، یادآور شد: در دنیا به صنایع کوچک خیلی اهمیت و بها داده می شود، در کشوری مانند چین بسیاری از قطعات صنایع بزرگ در روستاها و خانه ها ساخته می شود و نقش صنایع کوچک در دنیا بسیار مهم است.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام با بیان اینکه در استان ایلام نیز کارهای خوبی در این حوره انجام می شود، ابراز کرد: زیرساخت های این صنایع در استان جای کار دارد و باید مورد توجه قرار گیرند، در این صورت است که هم اشتغال ایجاد خواهد شد و هم از نظر اقتصادی می تواند زمینه ساز تامین قطعات مورد نیاز شرکت ها و صنایع بزرگ باشد تا این استان از نظر اقتصادی رونق بگیرد.

حجت الاسلام سراج با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، گفت: آزادگان سرافراز، سالها در زندان ها و اردوگاه های بعثی مورد شکنجه واقع شدند و خاطرات این عزیزان بسیار شنیدنی و درس آموز است که باید رسانه ها و صدا و سیما این خاطرات را با زبان هنر برای جامعه بیان کنند.

وی با اشاره به آغاز فرایند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور، یادآور شد: صدا و سیما امسال یک ابتکاری در نظر دارد که نامزدهای انتخاباتی در این رسانه حضور پیدا کنند و برنامه های خود را بیان کنند که بسیار خوب خواهد بود و می تواند مورد توجه مردم قرار گیرد.

امام جمعه موقت ایلام افزود: در کشور دو تا جریان سیاسی داریم اما حزب قوی سیاسی نداریم، وجود احزاب قوی سیاسی موجب می شود که یک انتخابات بهتر و پرشورتری برگزار شود، لازم است که احزاب سیاسی بیش از گذشته در عرصه سیاسی و انتخابات کشور حضور داشته باشند که هم برای ترویج حضور مردم انتخابات و هم در ایجاد بسترهای لازم برای ورود افراد شایسته موثر بود.

حجت الاسلام سراج با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهوری بنا شد که بعد از اربعین به استان انجام شود، گفت: این سفر باعث می شود که دولتمردان استان دستاوردهای دولت را برای مسوولان و مردم بیان کنند، اینها را باید به مردم گفت، مردم گرانی ها را خوب می بینند چرا که با آن سرو کار دارند، ولی ممکن است یک جاده ای که چند هزار میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است، به چشم نیاید و این فرصتی است که مسوولان دستاوردهای دولت را برای مردم بیان کنند.

وی تصریح کرد: استان ایلام یک استان کوچک اما غنی است، لازم است که مسوولان توجه ویژه ای به بحث زیرساخت های استان از جمله جاده ها و راه های استان داشته باشند، چند جاده مهم از جمله حمیل، مهران و دهلران در استان وجود دارد که می تواند زمینه ساز خروج استان از بن بست باشد، دیروز وزیر راه و شهرسازی در استان حضور داشته است، قول هایی داده شده که لازم است بودجه ای برای ایلام تخصیص داده شود که همه راه های استان تکمیل گردد.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه مردم استان بایستی از مزیت های بازارچه مرزی و گمرک بهره مند شوند، افزود: باید زمینه ای ایجاد شود که بازارچه مرزی مهران به تمام معنا، بازارچه مرزی برای انجام کارهای پیله وری و تجاری مردم استان شود، تجارت مردم رونق بگیرد، در حال حاضر فقط برای صادرات بود که برای کشور خوب است اما باید استان ایلام از منافع آن بهره مند و آباد شود.

حجت الاسلام سراج با تاکید بر اینکه ریاست جمهوری توجه ویژه ای به استان ایلام دارد، ابراز کرد: باید برای تفریحات مردم استان فکری شود، در روایات داریم که توجه به تفریحات سالم مردم بسیار مهم تر است، تفریحات مردم و جوانان باید جدی گرفته شود که در اسلام هم مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و لازم است که در سفر ریاست جمهوری به استان، توجه به تفریحات مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به تاکیدات ریاست جمهوری به مساله احداث خوابگاه برای متاهلین در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه ایلام خوابگاه دانشجویی متاهلی نداریم، دانشگاه زمین برای ساخت خوابگاه دارد که در صورت تخصیص بودجه خوابگاه دانشجویی متاهلی در این دانشگاه ساخته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha