۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85195644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه زمین صنعتی در کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: سرانه زمین صنعتی در کشور به ازای هر نفر ۱۸ مترمربع و این رقم در استان ۱۰ مترمربع یعنی هشت مترمربع پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا امانی روز جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج بر لزوم افزایش سرانه زمین صنعتی در کردستان برای جبران عقب‌ماندگی در حوزه صنعت و توسعه اشتغالزایی تاکید کرد.

وی خواستار توجه بیشتر دولت و مسئولان کردستان برای ارتقای شاخص زمین صنعتی در استان شد و اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۵۶۰ قرارداد با متقاضی و سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی و ۷۱۵ واحد صنعتی فعال در استان داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، تعداد افراد مشغول به کار در شهرک‌های صنعتی استان را بیش از ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون ۲۶ هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی کردستان سرمایه‌گذاری شده است.

امانی، مهمترین دغدغه و مشکل استان در بحث صنایع کوچک را کمبود زمین خواند و گفت: هر چقدر شهرک‌های صنعتی گسترش یابد، باعث جذب سرمایه‌گذار و توسعه اشتغال خواهد شد.

وی به در دست اجرا بودن عملیات های عمرانی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی اشاره و اضافه کرد: ۲۶ پروژه عمرانی با هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرک‌ها تعریف شده است که در صورت بهره‌برداری، منجر به تشویق سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خواست با دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی و تسهیلات مناسب، در این عرصه ورود کنند.

در حال حاضر ۳۰ شهرک صنعتی با هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت در استان کردستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha