استاندار آذربایجان غربی: رویکرد دولت سیزدهم فرآوری محصولات معدنی است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم فرآوری محصولات معدنی است و اولین پیشران اقتصادی این استان توسعه بخش معدن است، گفت: آماده همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری در شهرستان خوی که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد، افزود: رویکرد دولت سیزدهم، فرآوری محصولات معدنی و جلوگیری از خام فروشی است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از قطب‌های مواد معدنی کشور است، اظهار کرد: تاکنون ۵۲ نوع ماده معدنی در این استان شناسایی شده است.

معتمدیان با یادآوری اینکه اولین پیشران اقتصادی استان، توسعه بخش معدن است، ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با مشارکت نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی در حوزه معدن آذربایجان غربی انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی به مطالعات ژئوفیزیک در مناطق جنوبی استان در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: با اتمام این مطالعات تا پایان سال جاری، زمینه حمایت و حضور سرمایه گذاران در حوزه معدن آذربایجان غربی با ایجاد مراکز خدمات سرمایه گذاری فراهم شده است.

معتمدیان همچنین با اعلام آمادگی برای همکاری آذربایجان غربی با سازمان انرژی اتمی ایران، اضافه کرد: نیازمند همکاری و کمک این سازمان در مطالعات حوزه انرژی اتمی در شمال استان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی: رویکرد دولت سیزدهم فرآوری محصولات معدنی است

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید «مهدی باکری» در محدوده معدنی جنگسر شهرستان خوی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران (تماس) در ماه‌های گذشته و در محدوده معدنی جنگسر توانسته‌اند نسبت به اکتشاف مواد پرتوزا، عناصر نادر خاکی و عناصر همراه از توابع شهرستان خوی اقدام کنند و با توجه به اقدامات انجام شده، صبح پنجشنبه، ۱۹ مردادماه عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری در شهرستان خوی (محدوده معدنی جنگسر) آغاز شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha