۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85195131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توجیه اقتصادی احداث خط ریلی ایلام - دهلران - اندیمشک بسیار بالاست

ایلام - ایرنا - نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان اتصال استان از طریق مسیر ایلام - دهلران - اندیمشک به خط ریلی سراسری با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها در این مسیر وجود دارد و از توجیه اقتصادی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

به گزارش ایرنا، بهزاد علیزاده روز پنجشنبه در نشست بررسی چالش ها ، امکانات و تسهیلات ویژه اربعین در پایانه مرزی مهران با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پروژه ریلی ایلام - اندیمشک در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ لحاظ و بخشی از کار هم انجام شد اما به خاطر ماده ۲۳ از یکسال گذشته تاکنون کار متوقف شده است.

وی افزود: با اجرای مجدد احداث آن، ایلام به شبکه ریلی سراسری متصل می شود ، این مسیر ریلی با توجه به وجود پتروشیمی بزرگ دهلران و تولید محصولاتی چون الفین و صدور تولیدات پتروشیمی به جنوب کشور، ایجاد خط ریلی از مسیر ایلام - دهلران - اندیمشک توجیه اقتصادی دارد.

وی در خصوص تونل کبیرکوه هم توضیح داد:‌ کل پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال‌ به بهره برداری خواهد رسید ، ۷۰۰ متر لاینینگ باقیمانده تونل اصلی تا پایان مهرماه تمام می شود.

علیزاده بابیان اینکه طول کل تونل ۶.۸ کیلومتر و اندازه تونل اصلی ۴.۸ کیلومتر است، یادآور شد: از سال ۸۹ تا ۹۹ مبلغ ۲ هزار ۳۲۰ میلیارد ریال و از سال ۹۹ تاکنون ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این تونل تزریق شده است و با بهره برداری از آن ۴۰ کیلومتر از طول مسیر و ۸۰ گردنه خطرناک حذف می شود.

وی ادامه داد: مسیر ایلام - بدره - دره شهر - پل دختر به طول ۱۵۰ کیلومتر که از دهه های گدشته تاکنون بهسازی و مرمت نشده و پل گاومیشان نیز در سیلاب سال ۹۸ از بین رفت و اکنون مردم از طریق یک پل اضطراری تردد می کنند.

نماینده مردم دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسیر چم سرخ که میمه - زرین آباد - دهلران به طول ۶۱ کیلومتر را به هم متصل می کند ، ۳۷ کیلومتر آن باقیمانده که برای ادامه پروژه پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ موافقتنامه اخذ شده است.

علیزاده افزود: برای اجرای پروژه های عمرانی در حوزه انتخابیه جنوبی استان تاکنون ۲۲ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۵۶ اخذ شده که پنج هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به پروژه های حوزه تامین آب و ۱۷ هزار میلیارد ریال متعلق به طرح های حوزه راه است.

وی ادامه داد: بهسازی مسیر اندیمشک - دهلران - مهران به طول ۲۵۰ کیلومتر به عنوان یکی از راه های مواصلاتی اربعین نیاز به منابع مالی بیشتری بوده و به علت حادثه خیزی این مسیر، باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، ۲۹ کیلومتر از این جاده سال ۱۴۰۰ در حال انجام است که هنوز به اتمام نرسیده و اجرای فاز دوم به طول ۱۵ کیلومتر ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha