۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 931
کد خبر: 85195095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایرانیان هرگز تروریسم اقتصادی نظام سلطه را فراموش نمی‌کنند

اصفهان-ایرنا- رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ما توانست در برابر همه فشارهای اقتصادی دشمن مقاومت کند و به موفقیت‌های بزرگی نیز دست یابد ولی ایرانیان هرگز تروریسم اقتصادی نظام سلطه را فراموش نمی‌کنند.

سردار غلامرضا سلیمانی، روز پنجشنبه در آیین اختتامیه رزمایش "جهادگران فاطمی ۳" در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: الگوی مدیریت در نظام مقدس اسلامی، خدمت صادقانه و کار جهادی است و امروز برای حل مشکلات کشور و بمنظور نقش آفرینی بیشتر مردم باید از این الگو بیشتر بهره ببریم.

وی ادامه داد: جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی مردم‌سالار، نُسخه شفابخش ما در جنگ اقتصادی علیه دشمن است و امروز افزایش رونق و جهش اقتصادی از طریق نقش‌آفرینی مردم در مشاغل خُرد و خانگی رُخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری ثروتمند و بزرگ است و در موقعیت ژئوپلیتیک و حائز اهمیتی در جهان قرار دارد و ما امروز در همه رویکردهای خود باید کمترین تکیه را به نظام دیوان سالاری داشته باشیم و باید بصورت انقلابی عمل کنیم.

وی یادآور شد: فتح خرمشهرها که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره کردند، با جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در این دوران محقق می‌شود و این روند باید در ابعاد مختلف تداوم یابد و این مکتب در بین مردم استمرار پیدا کند.

وی گفت: راه‌حل مشکلات امروز کشور ما، اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی است و نباید فراموش کنیم که استقرار نظام جمهوری اسلامی تحول بزرگی بود که با شکوفایی انقلاب شاهد آن بودیم و رویکردی که جهادگران در میهن اسلامی آغاز کرده‌اند، نگره‌ای مبنایی و راهگشاست.

وی تصریح کرد: همانطور که رزمندگان جبهه مقاومت، راهبردهای دفاع مقدس را در جبهه‌های مقاومت پیاده کردند و پیروز شدند، ما هم کار جهادی شهدای اصفهان را باید الگوی خود قرار دهیم و بدانیم که جنگ امروز ما در حوزه اقتصادی است و باید در این عرصه جهاد کنیم و برگزاری این رزمایش‌ها نیز برای تحقق این امر است.

وی تاکید کرد: جنگ ترکیبی امروز دشمن دارای ابعاد اقتصادی، رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی است ولی تمرکز دشمن بیشتر روی جنبه اقتصادی آن است بنابراین توجه به جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ضروریست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بحران‌ کم‌آبی و کاهش جمعیت را ۲ چالش مهم پیش روی کشور برشمرد و گفت: برای حل این چالش‌ها ضرورت دارد تا به الگو و رویکرد جهادی بیشتر توجه شود.

بحران‌ کم‌آبی نیازمند مدیریت جهادی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: راه عبور از بحران کم‌آبی، کار و مدیریت جهادی است و در این راستا آبرسانی به روستاها، امروز توسط سازمان بسیج سازندگی در حال انجام است.

سلیمانی ادامه داد: اگر نزولات جوی مدیریت شود می‌توان از بحران کم‌آبی عبور کرد و در حال حاضر میزان کل آب ناشی از نزولات آسمانی در سطح کشور و در سال‌های عادی ۴۵۰ میلیارد مترمکعب است که تنها ۱۲۰ میلیارد مترمکعب از این میزان استفاده می‌شود و مابقی مدیریت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شیوه آبیاری در ایران در بخش کشاورزی غیراصولی است و در این راستا ضرورت دارد این شیوه آبیاری در روستاها اصلاح شود.

وی افزود: باید با رویکرد جهادی این مشکلات را حل کنیم و هر استان و شهرستانی باید برای این مهم، طرح خاص خود را داشته باشد.

بحران کاهش جمعیت ناشی از نقشه دشمن است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بحران کاهش جمعیت ناشی از نقشه دشمن است و دشمن نمی‌خواهد ایران قوی باشد و در جهان ظهور و بروز بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح‌هایی در ۲ موضوع فرزندآوری و ازدواج آسان تعریف شده است و اقتصاد و معیشت کلان مساله‌هایی هستند که باید با کار جهادی حل و فصل شوند.

وی با اشاره به اینکه باید برای همه این مسایل طرح و برنامه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مسوولان سازمان سیا به هیات حاکمه آمریکا گفته‌اند که روند منفی شدن نرخ جمعیت، ایران را به سمت ضعف و ناتوانی می‌برد.

وی ادامه داد: کاهش جمعیت کشور طی یک برنامه چند ساله متاثر از تبلیغات و اقدامات سازمان‌های بین‌المللی در ایران اجرا شد و امروز آثار منفی آن را می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: با استمرار نرخ فعلی رشد جمعیت بزودی کشورمان پیر خواهد شد و برای مقابله با این چالش طرح ازدواج آسان در سازمان بسیج در دست اقدام است و پیشنهاد ساخت شهرک‌های ارزان قیمت برای زوج‌های جوان هم مطرح شده که بسیار بجا و ارزشمند است.

سردار سلیمانی افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که سن ازدواج کاهش یابد و این امر با کار جهادی و تحول فرهنگی روی می‌دهد که گروه‌های جهادی نیز پرچمدار آن هستند.

به گزارش ایرنا، همایش "جهادگران فاطمی ۳" با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور و جمعی از مسوولان و سپاه صاحب الزمان(عج) و بسیجیان استان اصفهان برگزار شد.

همچنین در این همایش از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایرنا اصفهان تجلیل شد.

ایرانیان هرگز تروریسم اقتصادی نظام سلطه را فراموش نمی‌کنند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha