فراخوان "سوژه‌ها و داستان‌های شنیدنی فرزندآوری" در اصفهان آغاز شد

اصفهان-ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: فراخوان "سوژه‌ها و داستان‌های شنیدنی فرزندآوری" در اصفهان آماده دریافت آثار علاقه‌مندان است.

مرضیه استکی؛ روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هدف از این فراخوان شناسایی سوژه‌ها و داستان‌های واجد موضوع فرزندآوری با مشارکت تولیدکنندگان محتوا و نویسندگان و فراهم کردن بستر ارائه و تجمیع باورهای ذهنی مرتبط با فرزندآوری است

وی با بیان اینکه این فراخوان از سوی دبیرخانه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استانداری اصفهان در حال اجراست، افزود: سوژه‌های مختلف از جمله تجربه مادری در سن کم یا بالا، تصمیم یا تجربه سقط جنین، آثار تولد فرزند در زندگی، تک فرزندی یا چند فرزندی، تربیت فرزندان،گرفتن حاجت از ائمه معصوم در مساله باروری و تجارب زایمان می تواند در قالب این فراخوان پرورانده و به شکل داستان یا محتوا ارسال شود.

استکی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان می توانند آثار خود را تا پایان شهریور امسال در فرم https://app.epoll.pro/e/o/MDQ۳MTcw ثبت و ارسال کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان افزود: پس از ابلاغ قانون "قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" در سال گذشته، نهادهای اجرایی اُستان تلاش کردند تا علاوه بر عملیاتی کردن این قانون تا حد امکان راهکارهایی را برای افزایش جمعیت شناسایی و ارایه دهند که این فراخوان نیز با هدف کمک به ارزشگذاری 'فرزندآوری' بعنوان نیاز و ضرورت انکارناپذیر جامعه اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ استان اصفهان اکنون با بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از لحاظ شاخص جمعیتی روند کاهشی دارد.

حدود ۱۲ درصد از جمعیت استان سالمند و بالای ۶۰ سال هستند و شیب سالمندی در این خطه تندتر از میانگین کشور است.

به گفته مسوولان، اگر هفت یا هشت سال آینده نرخ رشد منفی جمعیت جبران نشود، بین سال‌های ۱۴۲۵ تا سال ۱۴۳۰، یک سوم جمعیت استان اصفهان در سن سالمندی قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha