رفع مشکل مجتمع پتروشیمی گلستان نتیجه همکاری مستمر سه قوه است+ فیلم

گرگان- ایرنا- رفع مشکل مجتمع پتروشیمی گلستان نتیجه همکاری مستمر سه قوا و عامل مهم امیدآفرینی ساکنان استان است که با زمینه‌سازی ورود افزون بر ۴۰۰ هزار میلیارد ریال کمک زیادی به توسعه گلستان خواهد کرد.

رمضانعلی سنگدوینی روز پنجشنبه در جریان حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار، افزود: از سرگیری عملیات اجرایی این طرح مهم اقتصادی، بیش از ۹۰ هزار سهامدار این مجتمع را به آینده این طرح امیدوار کرده و می‌تواند به رونق اقتصادی بخش‌های گوناگون گلستان منجر شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، برای سه هزار نفر شغل مستقیم ایجاد می شود.

این پروژه در این سال‌ها فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی همچنین از نصب و راه‌اندازی دستگاه «ام‌ارآی» در بیمارستان پنج آذر و حکیم جرجانی گرگان، علی آبادکتول و گنبدکاووس و با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال برای هر دستگاه خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از دستگاه‌ها، هزینه‌ درمانی افراد به ویژه کم بضاعت و بی بضاعت منطقه کاهش خواهد یافت.

وی از ورود دستگاه «سی تی آنژیو» بیمارستان شفا گرگان که توسط بخش خصوصی اداره می شود خبر داد و افزود: بهره‌برداری از این دستگاه، شهریورماه امسال صورت می گیرد.

سنگدوینی، نصب دستگاه «توموتراپی » ویژه درمان بیماری پیشرفته سرطان دربیمارستان پنج آدر گرگان با هزینه هزار میلیارد ریال، ساخت بیمارستان کودکان طالقانی گرگان را از دیگر طرح‌های درمانی گلستان خبر داد و گفت: ساخت این طرح در دست انجام است.

بنزین تا پایان سال گران نخواهد شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین تا پایان سال جاری ندارد.

سنگدوینی افزود: برخی در فضای مجازی با پخش مکرر شایعه افزایش قیمت بنزین به‌دنبال ایجاد ناامنی و الهتاب در جامعه هستند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف محاسبه میانگین درآمد پنج سال آخر خدمت کارکنان به عنوان مبنای دریافت حقوق بازنشستگی، اقدام مهم در برنامه هفتم توسعه کشور حذف شده است.

وی گفت: این پیشنهاد برای طرح و تصویب در برنامه توسعه هفتم کشور ارایه شده بود که در کمیسیون تخصصی بررسی و نظر بر حذف و اعمال محاسبه ۲ سال پایان خدمت، لحاظ شود.

وی ادامه داد: حذف این طرح، نگرانی کارکنان را برای بازنشستگی از بین برده و انگیزه کاری را برای این قشر افزایش می‌دهد.

خبرنگاران مظلوم هستند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرنگاران عاشق کار خود اما مظلوم هستند و باید به این قشر توجه ویژه شود.

سنگدوینی افزود: نامگذاری روز خبرنگار، فرصت خوبی است تا فعالیت و تلاش این قشر و تاثیرگذاری آن ها در امید آفرینی در جامعه بیشتر دیده شود.

وی تاکید کرد: دولت باید اقدام موثری انجام دهد تا مشکلات سرراه فعالیت خبرنگاران در جامعه از بین رفته و با امنیت بیشتر برای ایفای نقش خود در امید آفرینی تلاش کنند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی هم آماده همکاری با دولت در حل مشکلات قشر خبرنگاران در برنامه هفتم توسعه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha