۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85194870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه تربت‌حیدریه مسوولان و چهره های موثر این شهرستان را به اتحاد دعوت کرد

تربت‌حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت‌حیدریه تمام مسوولان و چهره های موثر و متنفذ این شهرستان را به همدلی و اتحاد هر چه بیشتر با هدف شتاب گرفتن توسعه این خطه از خراسان رضوی دعوت کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تربت حیدریه یک گپ تاریخی در موضوع توسعه یافتگی دارد و قسمت عمده عقب ماندگی شهرستان ناشی از اختلاف بین برخی مسوولان و چهره های موثر و متنفذ منطقه است.

وی با یادآوری احادیث و روایات و رویکرد دین مبین اسلام مبنی بر اتحاد، همدلی، مودت و محبت؛ اضافه کرد: اگرچه تعامل و همدلی بین مسوولان و متنفذان تربت حیدریه نسبت به گذشته بهتر شده است اما هنوز در حد انتظار متناسب با یک جامعه اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: تربت حیدریه باوجود مزیت های کم نظیر و توانمندی در حوزه های مختلف هنوز به آنچه استحقاق داشته ؛ دست نیافت و عمده ترین دلیل آن متحد نبودن چهره های موثر منطقه بوده است.

امام جمعه تربت‌حیدریه بار دیگر کنار گذاشتن اختلافات را لازمه توسعه شهرستان از جمله در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بخشی نگری و اتخاذ تصمیمات جزیره‌ای دردی دوا نمی کند و در شرایط کنونی کشور همدلی ارزش بیش از پیش دارد.

معلمی افزود: مسوولان، متنفذان، گروه‌های سیاسی و فرهنگی و اساسا سرمایه انسانی مهمترین لوازم توسعه یافتگی هستند و به عنوان امام جمعه تربت حیدریه از هر تلاشی برای نزدیکی دیدگاهها و تالیف قلوب دریغ نخواهم داشت.

وی بیان کرد: به خودم و همه مسوولان یادآور می شوم دود آتش اختلافات به چشم مردم می‌رود و باید به شکلی کار کرد که اگر محل ماموریت هر مسوولی تغییر کرد، همگان از رفتن آن مسوول ناراحت شوند نه اینکه اسباب شادی و خوشحالی فراهم شود که مثلا "چه خوب شد که رفت و چرا اینقدر دیر رفت"؟

معلمی در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به فعالان سیاسی و اجتماعی توصیه کرد در آستانه انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی؛ همگی همدل و همصدا حول محور ارزش‌های نظام و منافع ملی و با هدف رشد و ارتقای کشور نسبت به پرشور برگزار شدن و حضور حداکثری تلاش کنند.
وی گفت: از مهمترین مولفه‌های برپایی انتخابات پرشور؛ امیدآفرینی است و برای تحقق این مهم نباید هیچ رد و نشانی از اختلاف باشد.
امام جمعه تربت‌حیدریه صدای اختلاف را به حنجره دشمن تشبیه کرد و افزود: این همان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب بارها از آن به عنوان کند کننده موتور محرکه کشور یاد کرده‌اند.
معلمی اضافه کرد: فضای مجازی در شعله‌ور شدن آتش اختلافات موثر است از این روی بهتر است حتی جواب توهین را هم در شبکه‌های اجتماعی نداد.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد به عنوان کریدور ارتباطی شرق ایران و قطب کشاورزی خراسان رضوی؛ نخستین تولید کننده کشور یا استان در برخی محصولات همچون ابریشم، زعفران، دانه های روغنی و فراورده های گوشتی است ضمن اینکه در حوزه تجارت هم مزیت نسبی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha