اعتبارات شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ۵۳ درصد رشد یافت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ایی برای طرح‌های استانی این شرکت در سال‌جاری نسبت به سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز پنجشنبه با اعلام این خبر تاکید کرد: امسال یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای طرح‌های استانی این شرکت در نظر گرفته و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شد.

وی افزود: این مبلغ با توجه به شاخص‌های توزیع اعتبارات و جلسات متعدد با فرمانداران در تمامی طرح‌های آب و فاضلاب شهرستان‌های ۱۱ گانه استان توزیع شده است.

کریمی تصریح کرد: توسعه طرح‌های شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با هدف تامین آب پایدار برای مردم مناطق مختلف شهری و روستایی از مهم‌ترین اهداف این شرکت در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۹۷۸ هزار و ۴۶۳ نفر از مردم ۴۳ شهر و ۴۹۶ روستا در این استان زیرپوشش شبکه آب‌رسانی قرار دارند که از این تعداد ۶۷۲ هزار و ۸۸۸ نفر جمعیت شهری و ۳۰۵ هزار و ۵۷۵ نفر جمعیت روستایی هستند.

با اشاره به بهره‌مندی ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری از خدمات شبکه آب‌رسانی، هم‌اکنون ۳۶۶ هزار و ۴۶۱ مشترک شامل ۲۶۲ هزار ۲۸۵ مشترک شهری و ۱۰۴ هزار و ۱۷۶ مشترک روستایی در استان وجود دارد.

هم‌اکنون آب مورد نیاز جحمعیت شهری و روستایی استان از طریق ۱۹۸ حلقه چاه برای شهرها، ۱۸۳ حلقه چاه برای روستاها، ۲۰ دهانه چشمه برای شهرها، ۶۲ دهانه چشمه برای روستاها، ۲ رشته قنات برای شهرها، سه رشته قنات برای روستاها، ۲ مورد برداشت سطحی از رودخانه‌ها برای شهرها و ۱۷ مورد برای روستاها تامین می‌شود.

محدودیت منابع آب، خشکسالی، تخصیص نیافتن اعتبارات لازم، قیمت پایین آب‌بها و فرسودگی شبکه‌های آب‌رسانی از مهم‌ترین چالش‌های آب‌رسانی در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

۸۵ درصد آب آشامیدنی مصرفی در چهارمحال و بختیاری وابسته به منابع آب زیرزمینی است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha