۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85194824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸ طرح آموزشی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبر: 85194824
۲۸ طرح آموزشی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۲۸ طرح آموزشی با زیربنای ۲۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع در شهرستان های استان در حال ساخت است.  

امین فلاح کوشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مدرسه با ۱۶۰ کلاس درس و یکهزار و ۸۴۰ میلیارد ریال هزینه کرد در حال ساخت است و تا مهرماه سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: جدای از احداث مدارس، ۸۰ هزار متر مربع ایزوگام و بیش از ۷۰ هزار متر مربع آسفالت مدارس نیز در دست اجرا قرار دارد.

فلاح کوشکی با اشاره به جذب سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال مالی ۱۴۰۱ برای نوسازی مدارس خراسان‌شمالی، گفت: یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار باقی مانده نوسازی مدارس استان نیز تا پایان سال مالی جذب خواهد شد.

افزایش ۴۰ درصدی کمک خیرین مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: کمک خیران مدرسه‌ساز استان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.

فلاح کوشکی اظهار کرد: خیران مدرسه ساز امسال نیز ۶۲۸ میلیارد ریال برای توسعه فضاهای آموزشی و مدرسه‌سازی تعهد کرده‌اند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha