۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۶:۳۲
کد خبر: 85194663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلینکن: گروه واگنر به دنبال سوءاستفاده از اتفاقات نیجر است

تهران- ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: گروه واگنر به دنبال سوءاستفاده از اتفاقات نیجر است..

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از فرانس ۲۴، وزیر خارجه ایالات متحده اظهار کرد: من فکر می‌کنم آنچه که در نیجر اتفاق افتاد و ادامه دارد، توسط روسیه یا گروه واگنر تحریک نشد اما آنها سعی دارند از آن اتفاقات سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای واگنر احتمالاً خود را در نیجر نشان می‌دهند، افزود: هر جایی که این گروه به آنجا رفته؛ مرگ، ویرانی و استثمار را با خود به همراه برده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مردادماه جاری محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

نظامیان نیجر در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند.

کودتاچیان نیجر ششم مرداد ماه ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

پس از اینکه کودتاچیان نیجر از ضرب‌الاجل اکوواس برای بازگرداندن رئیس جمهور برکنار شده این کشور سرپیچی کردند، رهبران بلوک منطقه‌ای اکوواس روز ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) برای بحث در مورد گام‌های بعدی دیدار خواهند کرد.

اکوواس پیش از این کودتا در نیجر را محکوم و تحریم‌های اقتصادی و مسافرتی بر این کشور اعمال کرده و همچنین بر روی یک برنامه اقدام نظامی احتمالی در صورت عدم آزادی و بازگرداندن بازوم به توافق رسیده است.

بازوم در سال ۲۰۲۱ به عنوان رئیس جمهور نیجر انتخاب شد و یکی از مهمترین هم پیمان‌های فرانسه و غرب در منطقه ساحل آفریقا بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha