استاندار: راه آهن کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار دولت قرار گرفت

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالبه مهم مردم استان در خصوص راه آهن، گفت: راه آهن این استان در دستور کار دولت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی احمدزاده چهارشنبه شب در حاشیه نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: پیش از سفر دور دوم رئیس جمهور موضوع راه آهن اقلید به یاسوج به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مردم استان مطرح و در سفر به طور جد پیگیر شد.

وی افزود: این طرح با محوریت سرمایه گذاری خارجی، سریعا در دستور کار دولت قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این مهم برای استان دستاورد بزرگی محسوب می شود زیرا به مطالبه چندین ساله مردم استان پس از سالها انتظار پاسخ داده شد.

وی ابراز کرد: هم اکنون با سرمایه گذارانی از کشور چین وارد مذاکره شده ایم و آنان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

احمدزاده افزود: کهگیلویه و بویراحمد فاقد خطوط ارتباطی ریلی است هر چند که پروژه نیمه تمامی از اقلید به یاسوج آغاز شده که هنوز در ابتدای کار است .

وی عنوان کرد: یک ایده جدیدی طرح ریزی شده است که راه آهن استان از گچساران به شرق خوزستان وصل شود و از هندیجان عبور کند و به بندر امام برسد و از طرف غرب بوشهر هم به شهرستان های دیلم و گناوه و سپس به بوشهر وصل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با عملیاتی شدن این ایده این استان و ۲ استان دیگر بوشهر و خوزستان از ثمرات خط آهن بهره مند خواهند شد و یکی از سریع ترین مسیرهای راه آهن کشور است و راه به مرکز کشور بسیار نزدیک می شود.

وی بیان کرد: در دولت نگرش مثبتی ایجاد شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک منطقه میانی در کشور با اجرای راه آهن از بن بست خارج شود.

امید است این پروژه مهم که جزو مطالبات دیرینه این مردم است، در سفر دوم رئیس جمهور به استان کلنگ زنی شود.

سال هاست که اتصال به شبکه ریلی کشور مطالبه و آرزوی دیرینه اصلی مردم کهگیلویه و بویراحمد است تا ضمن توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال ، استان را از بن بست ارتباطی خارج کند و حمل بار با مقدار زیاد و در زمان کوتاه و هزینه کمتر انجام شود .

استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب شناخته می شود و دارای قابلیت های بی نظیری است اما محروم از حتی یک متر خط ریلی است.

راه‌آهن اقلید - یاسوج بطول ۱۷۶ کیلومتر از جمله مهم‌ترین طرح‌های در حال احداث این استان در حوزه حمل و نقل است که در صورت بهره‌برداری از آن روند توسعه استان شتاب می‌گیرد.

احداث راه آهن اقلید - یاسوج در سفر اول دولت نهم (سال ۸۹) به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب ولی به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شد و هر سال اعتبارات قطره چکانی به آن تزریق شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha