۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85194132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی آماده‌سازی شد

گناباد-ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: آماده‌سازی ۶۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن در این استان با ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال در حال انجام است.

وحید داعی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از طرحهای نهضت ملی مسکن شهرستانهای گناباد و بجستان طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن در ۶۹ شهر استان خراسان رضوی زمین تأمین شده، در ۲۱ شهر در مراحل نهایی و ۶ شهر تا پایان مرداد جاری تعیین تکلیف و اقدامات لازم برای طراحی و سیر مراحل قانونی جهت واگذاری زمین های تامین شده به متقاضیان در حال انجام است.

وی ادامه داد: افزون بر ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان خراسان رضوی در حال پرداخت به متقاضیان دارای شرایط است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اضافه کرد: ۴۰ میلیون متر مربع زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون تامین شده که ۱۵ برابر اراضی مشابه مسکن مهر است.

وی اظهار داشت: ۱۹۵ هزار واحد از مجموع ۳۹۱ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان رضوی واحدهای حمایتی، ۵۶ هزار واحد مختص بافتهای فرسوده و ۷۵ هزار واحد خودمالکین و بقیه واحدها مسکن روستایی هستند.

داعی گفت: از ۵۶ هزار واحد سهمیه بافتهای فرسوده در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد پروانه صادر شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد هم پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: از مجموع ۱۲ هزار و ۲۹۰ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن این شهرستان، شرایط ۹ هزار و ۵۳ نفر تاکنون تایید نهایی شد.

ناصر چیتگر افزود: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن گناباد، پنج هزار و ۳۰۰ نفر دارای شرایط دریافت زمین هستند.

وی ادامه داد: اداره راه و شهرسازی گناباد تاکنون برای ساخت هزار و ۳۲۲ واحد، زمین تحویل بنیاد مسکن داده است و علاوه بر این تعداد ۵۸۸ واحد مسکونی هم از طرح مسکن مهر به متقاضیان نهضت ملی مسکن این شهرستان واگذار می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: از مجموع زمینی که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری این شهرستان تحویل بنیاد مسکن شده پروانه ساخت برای هزار و ۲۵۶ واحد صادر و ۲۵۰ واحد پی ریزی (فوندانسیون) شده است و ۱۳۸ واحد در مرحله سفت کاری است و در ۳۴ واحد عملیات نازک کاری انجام شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی بجستان نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفت: ۴۲ هکتار زمین تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خراسان رضوی تامین شده است.

حامد گوهری افزود: از مجموع یک هزار و ۹۸۶ واحد در حال احداث نهضت ملی مسکن در این شهرستان، برای یک هزار و ۶۴۶ واحد با متقاضیان قرارداد منعقد شده است و بقیه در حال انعقاد قرارداد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی به اتفاق جمعی از مسوولان ذیربط استان خراسان رضوی امروز از طرحهای نهضت ملی مسکن شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین روند اجرای آنها قرار گرفتند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha