۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85194088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نخست لیگ‌ برتر فوتبال

اهواز - ایرنا - سه نماینده فوتبال خوزستان در هفته نخست مسابقات لیگ برتر کشور به مصاف حریفان خود رفته و تلاش می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به فصل قبل داشته باشند.

به گزارش ایرنا هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های استقلال خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم فولاد خوزستان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند و در تلاش‌اند تا با کسب نتایج ایده‌‍‌آل، شروع خوبی در لیگ بیست و سوم داشته باشند.

فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشور با تمام کم و کاستی‌هایی که داشت با قهرمانی پرسپولیس، نایب قهرمانی سپاهان و سومی تیم استقلال به پایان رسید اگرچه نبود برخی زیرساخت‌ها، موجب کاهش جذابیت مسابقات شد.

تیم فولاد فصل پیش با هدایت جواد نکونام و در ادامه علیرضا منصوریان رتبه هفتم لیگ برتر باشگاه‌های ایران را کسب کرد و نتوانست در رقابت‌های جام حذفی عملکرد خوبی داشته باشد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، نتایج نسبتا ضعیف کسب کرد. این تیم در فصل گذشته با توجه به بازیکنانی که جذب کرد حتی می‌توانست جزو سه تیم بالایی جدول باشد اما در نهایت به مقام هفتم بسنده کرد.

روند عملکرد فولاد در چند فصل گذشته به گونه‌ای بوده که پس از سال‌ها، شاهد آشتی دوباره فوتبال دوستان خوزستانی با ورزشگاه ها باشیم اما فصل گذشته شرایط به گونه دیگری بود و تیم فولاد نه تنها در نتیجه‌گیری بلکه در ارائه یک بازی جذاب و تماشاگرپسند موفق نبود.

تیم نفت آبادان فصل گذشته کار را با تاوارس برزیلی آغاز کرد و بازی‌های ضعیفی به نمایش گذاشت تا اینکه مدیران باشگاه بعد از برکناری این مربی خارجی، با عبدالله ویسی به توافق رسیدند. حواشی اطراف این تیم و وجود مشکلات مالی فراوان موجب شد تا این تیم سیر نزولی پیدا کند.

هفته‌های پایانی لیگ برای صنعت نفت آبادان بسیار سرنوشت ساز بود و اگر همت بازیکنان این تیم نبود، اکنون باید در رقابت‌های لیگ دسته یک به میدان می رفتند. نفتی‌ها در این فصل نه تنها بازیکنان فصل قبل شان را حفظ نکردند بلکه در جذب بازیکن موفق ظاهر نشدند.

تیم استقلال خوزستان که بار دیگر به رقابت های لیگ برتر برگشته تا روزهای خوبش در این رقابت ها را تکرار کند، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرده و به جرات می توان گفت تنها تیم خوزستانی موفق در فصل نقل و انتقالات به لحاظ تعداد بازیکن بود. این تیم ۱۶ بازیکن جذب و قرارداد برخی از بازیکنان فصل قبل خود را تمدید کرد.

هدایت آبی پوشان خوزستانی را سیروس پورموسوی برعهده داشته که به همراه همین تیم تجربه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دارد. میانگین سنی بازیکنان استقلال خوزستان ۲۷ سال بوده و بیش از ۷۰ درصد بازیکنان این تیم بومی هستند همچنین بودجه در نظر گرفته شده برای این نماینده استان یک هزار میلیارد ریال است.

نفت آبادان – استقلال

تیم نفت آبادان که فصل گذشته عنوان چهاردهم جدول رده بندی را به خود اختصاص داد و از نظر هواداران متعصب این تیم نتیجه بسیار ضعیفی کسب کرد، در این فصل قدری دیر دست به کار شد و در انتخاب بازیکن با وسواس خاصی حرکت کرد تا اینکه ۱۱ بازیکن جدید و گمنام به خدمت گرفت.

تیم نفت آبادان در این فصل بازیکنانی همچون امیرمحمد پناهی، حسین شنانی، رضا بهمئ، صادق صادقی، عباس قاسم، علی یوسف، فهد طالب، محمدرضا یوسفی، مهدی داغر، میثم جبار و یوسف کی شمس را جذب و قرارداد چند بازیکن خود از جمله طالب ریکانی را تمدید کرد.

نفتی های آبادان در آستانه شروع فصل، در نخستین گام پذیرای استقلال در آبادان هستند؛ تیمی که هدایت آن بر عهده جواد نکونام بوده و در روزهای اخیر به لحاظ مدیریتی شرایط نامناسبی را طی می‌کند لذا نفتی‌ها اگر به دنبال کسب سه امتیاز بازی هستند باید هوشیارانه عمل کنند.

تیم استقلال در لیگ گذشته یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود که در نهایت توانست جایگاه سوم جدول را کسب کند؛ آخرین تقابل نفت آبادان و استقلال با تساوی یک بر یک به پایان رسید حال باید دید شاگردان ویسی قادر به شکست تیم استقلال در ورزشگاه تختی آبادان هستند یا خیر؟

نتایج درخشان تیم نفت آبادان در انتهای فصل گذشته موجب شده تا سطح انتظارات از این تیم بالاتر رود و این امر کار ویسی را که، سخت تر می‌کند. نفتی‌های آبادان همچنان در تامین هزینه‌های جاری تیم و بهسازی ورزشگاه با مشکل روبه رو هستند که امیدواریم این موضوع در نتیجه‌گیری آنها موثر نباشد.

گل گهر - فولاد

سرخپوشان اهوازی در این فصل از رقابت‌ها شاکله اصلی تیمشان را از دست دادند و این موضوع شاید در نتیجه گیری تیم فولاد موثر باشد اگرچه فولادی‌ها بازیکنانی همچون جفرسون باهیا، شاهین توکلی، گادوین منشا، لوکاس کاندیدو، محمد عباس زاده، محمد علی‌نژاد و موسی کولیبالی را جذب کردند.

تیم فولاد خوزستان با حضور علیرضا منصوریان بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال در فصل قبل بازی های خوبی ارائه نداد که ناراحتی فوتبال دوستان خوزستانی را به همراه داشت حال هواداران فولاد منتظر هستند تا تیمی متفاوت را در لیگ بیست و سوم نظاره‌گر باشند.

تمایل منصوریان به استفاده از بازیکنان جوان، میل به جوانگرایی را در تیم فولاد نشان می‌دهد، چیزی که در گذشته منجر به قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ برتر شد و این موضوع می‌تواند بارقه های امید را در دل هواداران فولاد و فوتبال دوستان خوزستانی زنده کند.

اما فولادی ها در هفته نخست مسابقات به مصاف گل گهری می‌روند که فصل گذشته علاوه بر بازی‌های خوبی که به نمایش گذاشت عنوان ششم لیگ را به خود اختصاص داد. شاگردان منصوریان که پیش از شروع مسابقات بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داده‌اند، از انگیزه بالایی برای برد مقابل گل گهر برخوردار هستند.

نبرد منصوریان و مارینوس اوزونیدیس در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد.

هر ۲ تیم فولاد و گل گهر عملکرد ضعیفی در فصل نقل و انتقالات داشتند و به گواه کارشناسان، شانس قهرمانی آنها برای کسب عنوان قهرمانی کم رنگ‌تر است.

استقلال خوزستان– شمس آذر قزوین

تیم استقلال خوزستان از یک ماه پیش آن هم با یک بودجه محدود کارش را برای لیگ بیست و سوم آغاز کرد. این تیم که فصل گذشته با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه، نتایج خوبی در لیگ یک کسب و راهی لیگ برتر شد، در این فصل با ترکیبی از بازیکنان باتجربه پا به مسابقات لیگ بیست و سوم می‌گذارد.

تیم استقلال خوزستان که فصل گذشته تا هفته‌های انتهایی، تکلیف صعودش به لیگ برتر مشخص نبود، سرانجام در مکان دوم جدول رده بندی قرار گرفت و به همراه شمس آذر جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرد. این تیم تمریناتش را در تهران زیر نظر سیروس پورموسوی دنبال و در این راستا چندین بازی تدارکاتی برگزار کرد. آبی های خوزستان همچون نفت آبادان با مشکلات مالی مواجه بوده و همین امر موجب شده تا آنها در جذب بازیکن مطرح و سرشناس عملکرد ضعیفی داشته باشند.

آبی های خوزستان در این فصل بازیکنانی همچون آرش مهری بابادی، احمد عبدالله زاده، امیرحسین جلالی وند، امیرمحمد محکم کار، حسن شوشتری، حسین ساکی، رحیم زهیوی، رضا دهقانی، سعید محمدی فرد، شهرام سالاری، عقیل کعبی، علیرضا خوشکفا، علیرضا کاظمی، فرزین گروسیان، محمد سلطانی مهر، محمد طیبی و محمود مطلق زاده را جذب کرده اند.

مصاف استقلال خوزستان و شمس آذر نبرد تیم‌های ندار فوتبال ایران محسوب می‌شود که به لحاظ امکانات تفاوت زیادی با هم ندارند. سعید دقیقی هدایت شمس آذر را برعهده دارد و فصل گذشته رقابت جذابی با همتای خود در استقلال خوزستان داشت.

استقلالی‌ها اگر می‌خواهند نتایج ۶ سال قبل خود را تکرار کنند باید از همان ابتدای مسابقات امتیازات لازم را جمع‌آوری کنند تا در نیم فصل دوم با خیال راحت بازی‌های خود را دنبال کنند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته اول لیگ برتر:

چهارشنبه ۱۸ مردادماه

گل گهر - فولاد ( ورزشگاه سیرجان - ساعت ۱۹:۳۰)

استقلال خوزستان - شمس آذر ( ورزشگاه غدیر اهواز ساعت ۲۱:۳۰)

پنجشنبه ۱۹ مردادماه:

نفت آبادان – استقلال (ورزشگاه تختی آبادان ساعت ۲۱:۳۰)

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha