تحرکات مزدوران مسلح آمریکا در اطراف پایگاه التنف/ پشتیبانی از حملات داعش علیه ارتش سوریه

تهران - ایرنا - رسانه های خبری امروز چهارشنبه از تحرکات مزدوران مسلح وابسته به ارتش اشغالگر آمریکا در اطراف پایگاه آنها در منطقه التنف در شرق سوریه با هدف پشتیبانی از حملات عناصر داعش علیه مواضع ارتش سوریه در صحرای این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، روزنامه الوطن سوریه روز چهارشنبه نوشت: منطقه «۵۵ کیلومتری» در حومه شرقی حمص که به صورت نیم دایره، پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف در مثلث مرزهای سوریه با اردن و عراق را دربرگرفته است، شاهد اعلام آماده باش و تحرک شدید مزدوران مسلح ارتش آمریکا است تا در برابر حملات احتمالی مواضع دفاعی خود را مستحکم کنند.

تلاش برای آمادگی میان شبه نظامیان مزدور ارتش آمریکا موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در حالی صورت می گیرد که احتمال حمله به مواضع آنان و نیز پایگاه آمریکایی مستقر در این منطقه مطرح شده است.

بر این اساس، مزدوران مسلح وابسته به آمریکا در اطراف پایگاه نظامی التنف حالت آماده باش به خود گرفتند و در حال تقویت استقرار نیروهای خود در نقاط مختلف و تحکیم مواضع در برابر هر گونه حمله احتمالی به این پایگاه هوایی هستند.

منابع محلی در منطقه صحرای سوریه که حومه استان السویداء را با عبور از استان های حمص و الرقه به استان دیرالزور متصل می کند، به الوطن گفتند که شبه نظامیان مزدور ارتش آزاد سوریه که ماموریت حفاظت از پایگاه التنف را دارند، طی ۷۲ ساعت گذشته، عملیات استقرار مجدد در اطراف آن را در دستور کار قرار داده اند.

تحرکات مزدوران مسلح آمریکا در اطراف پایگاه التنف/ پشتیبانی از حملات داعش علیه ارتش سوریه

بر این اساس، مزدوران مسلح وابسته به ارتش آمریکا به تقویت خطوط دفاعی خود در مناطق مختلف پایگاه التنف کرده اند و فعلا قصد حمله به منطقه البوکمال را - که راه زمینی اتصال عراق و سوریه است و در کنترل ارتش سوریه قرار دارد- ندارند.

روزنامه الوطن علت این امر را ناتوانی عملیاتی آمریکا و مزدورانش در اجرای نقشه خود به منظور بستن مرزهای سوریه و عراق، بدلیل در اختیار نداشتن تعداد کافی افراد مسلح، دانست.

الوطن به نقل از منابع خود نوشت که تحرکات اخیر شبه نظامیان تحت امر نیروهای اشغالگر آمریکا در اطراف پایگاه آمریکایی التنف و داخل منطقه موسوم به ۵۵ کیلومتر، با هدف فراهم کردن امکان نفوذ تروریست های داعش به سمت مناطقی در داخل صحرای سوریه است که ارتش سوریه در آن مستقر است.

حرکت شبه نظامیان وابسته به واشنگتن در مجاورت پایگاه نظامی آمریکا در التنف و در منطقه موسوم به «۵۵ کیلومتری» با هدف فراهم کردن راه‌هایی برای نفوذ تروریست‌های داعش به سمت مناطق استقرار است.

به گفته این منابع، ایجاد پناهگاه های ایمن برای داعش جهت آموزش تروریست ها و گسیل آنها برای انجام عملیات و سپس بازگشت به این مقرها از دیگر اهداف تحرکات اخیر شبه نظامیان وابسته به آمریکا در این منطقه از خاک اشغالی سوریه است. یکی از این حملات صبح دیروز و به شکل حمله به پاسگاه ارتش سوریه در روستای معدان عتیق در حومه شرقی الرقه و کرانه سمت راست نهر فرات صورت گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha