۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85194005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«تولد فرزند» در بابل افزایش یافت

۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85194005
«تولد فرزند» در بابل افزایش یافت

ساری- ایرنا- بعد از مدتها رکود وضعیت نرخ رشد جمعیت، فرزندآوری و ازدواج در بابل به عنوان بزرگترین شهرستان مازندران بر مدار افزایش قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالی این روزها کارشناسان بسیاری از شهرهای کشور از وضعیت نرخ رشد جمعیت خود ابراز نگرانی می‌کنند که طبق آخرین آمارهای ارائه شده در بابل نرخ رشد فرزندآوری افزایش یافته و از طرف دیگر پدیده طلاق با آمار قابل توجهی با روند کاهشی در این شهرستان رو برو شده است.

جمعیت مازندران به دلیل اُفت فرزندآوری که خود متاثر از موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق است در حال حرکت به سوی سالمندی است؛ وضعیتی که به اعتقاد کارشناسان در آینده نزدیک این استان را به تله جمعیتی می‌کشاند. واکاوی مستندات ثبت احوال در ارتباط با جمعیت سه‌میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۸۲ نفری مازندران براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن نشان می‌دهد که از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۰ تعداد موالید در این استان با ۳۵ درصد کاهش از ۴۶ هزار و ۴۶۶ نفر به ۳۰ هزار و ۲۰۳ نفر رسید و میزان باروری کلی هم در استان در این دوره زمانی از ۱.۵ به ۱.۲ کاهش یافت. به اعتقاد کارشناسان کاهش قابل توجه موالید و فرزندآوری در مازندران و رسیدن نرخ رشد به ۱.۲ درصد طی یک دوره ۶ ساله در حالی است که به باور صاحبنظران میانگین نرخ باروری در کشور بیشتر از ۲ است و در واقع نرخ باروری در مازندران نصف میانگین کشوری است.

 «تولد فرزند» در بابل افزایش یافت

همچنین میزان باروری عمومی هم در استان در سال ۱۴۰۰ به کمتر از ۳۰ در یک‌هزار تولد برای خانم‌هایی که در سن باروری هستند، رسید در حالی که این رقم در سال ۱۳۹۰ طبق آمار ثبت احوال ۵۰ در یک‌هزار تولد بود.

فرزندآوری در بابل بر مدار افزایش

قاسم عزیززاده گرجی فرماندار بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم در طرح افزایش جمعیت و فرزندآوری در چهار ماهه نخست امسال این امر در شهرستان بابل بر مدار افزایش قرار گرفته است.

وی گفت: در چهار ماهه اول سال جاری یک هزار و ۴۵۳ ولادت در شهرستان بابل ثبت شده که این آمار برای مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۴۴۴ ولادت است که این بخش شاهد رشد هستیم.

 «تولد فرزند» در بابل افزایش یافت

نماینده عالی دولت در بابل افزود: در چهار ماهه اول سال جاری یک هزار و ۲۷۲ ازدواج در بابل ثبت شده که این آمار برای مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۷۲ مورد می‌باشد که در این بخش شاهد رشد ۱۶ درصدی می‌باشیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در بحث طلاق هم در سال جاری شاهد کاهش ۲۴ درصدی این پدیده در بابل می‌باشیم، بیان داشت: در چهار ماهه سال جاری ۳۳۱ مورد ثبت طلاق انجام شد که این آمار برای مدت مشابه سال گذشته ۴۳۶ مورد می باشد.

شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل دارای هفت شهر و شش بخش به عنوان پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر مازندران محسوب می‌شود.

 «تولد فرزند» در بابل افزایش یافت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha