۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85193927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش نسبی دما و شرجی هوا در استان بوشهر طی روزهای آینده

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی روزهای آینده دما و شرجی هوا در این استان به طور نسبی روند افزایشی دارد.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز برازجان با ۴۸ و شهرهای اهرم، دیر و خورموج دمای ۴۷ و کنگان با ۴۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا به طور غالب در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا اوایل شب در برخی نقاط استان و بویژه نوار شرقی و مناطق جنوبی احتمال ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: در این مدت با رشد ابر احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی بصورت رعد و برق، وزش باد همراه با گرد و خاک و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در مناطق شرقی و نواحی جنوبی استان گاهی افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا۱۲۰ سانتیمتر و در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا اوایل شب در سواحل ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۵۰، جزر اول ساعت ۱۰:۵۰ ، مد دوم ساعت ۱۵:۲۵ و جزر دوم ساعت ۱۹:۴۰ خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha