۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85193831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار میلیارد ریال برای رفع تنش آبی شهرستان چوار هزینه شده است

ایلام - ایرنا - فرماندار شهرستان چوار با بیان اینکه یک هزار میلیارد ریال برای رفع تنش آبی شهرستان چوار اختصاص یافته است، گفت: مشکل آبرسانی به ۲۷ روستای شهرستان چوار مرتفع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ابراهیم یعقوبی» روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اولین مشکل شهرستان چوار تنش آبی بوده و اغلب روستاهای این شهرستان مشکل تامین آب داشتند که رفع این مشکل در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مشکل آب شهر چوار با احداث یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی تا حدود زیادی حل شده است، افزود: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی شهرستان چوار اختصاص یافته که از این میزان یک هزار میلیارد ریال هزینه شد و تا کنون نیز مشکل آبرسانی به ۲۷ روستای شهرستان مرتفع شده است.

فرماندار شهرستان چوار با بیان اینکه بحث تنش آبی با مشارکت آب و فاضلاب و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در آینده ای نزدیک مرتفع می شود.

یعقوبی در ادامه با اشاره به اهمیت مرز هلاله شمالی و اهتمام دولت برای توسعه زیرساخت‌های این بازارچه، گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال در این ارتباط برای زیرساخت های این بازارچه اختصاص یافته و ۱۷ کیلومتر راه دسترسی نیز ساخته می شود.

فرماندار چوار با تاکید براینکه احداث خط راه آهن یکی از طرح های مهم استان است که در این شهرستان اجرایی می شود، تصریح کرد: عملیات احداث خط راه آهن به طول ۱۷ کیلومتر با ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در محدوده این شهرستان در حال اجرایی شدن است.

یعقوبی گفت: در بحث توسعه راه های شهرستان چوار بیش از ۲۴ میلیارد تومان برای روکش آسفالت مسیر چوار- ایلام هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هشت پروژه عمران شهری در شهر چوار در حال اجرایی شده است و بخش زیادی از مشکلات شهری چوار در آینده ای نزدیک حل می شود، یادآور شد: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان چوار هزینه شده است.

فرماندار چوار با اشاره به اینکه جاده سلامت شهر چوار با ۸۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجرایی شدن است، گفت: بعد از ۱۲ سال بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسجد چوار اختصاص یافته است.

یعقوبی با بیان اینکه ۶۸۰ میلیارد ریال نیز برای راه های روستایی این شهرستان هزینه شده است، افزود: برای رفع کامل تنش آبی این شهرستان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی روستاهای چوار نیاز است.

فرماندار چوار با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در تمامی بخش ها در دولت سیزدهم در شهرستان صورت گرفته است، افزود: در سال جاری یک عزار و ۵۶۰ میلیارد ریال به شهرستان چوار اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های نفت و گاز در قالب مسئولیت های اجتماعی باید در توسعه زیرساخت‌های شهرستان چوار پای کار باشند، خاطرنشان کرد: نیروهای بومی باید در شرکت های نفت و گاز مستقر در شهرستان باید به طور ویژه دیده شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان چوار یکی از شهرستان‌های استان ایلام با مرکزیت شهر چوار بوده که در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ از شهرستان ایلام جدا و به عنوان شهرستان چوار تاسیس شد.

این شهرستان در مغرب و شمال‌غربی شهرستان ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha