«گردشگری با اسب» به همگانی شدن رشته سوارکاری می‌انجامد

اصفهان - ایرنا - دبیر فدراسیون سوارکاری گفت: توجه هرچه بیشتر به «گردشگری با اسب» به افزایش شمار علاقه‌مندان و همگانی شدن رشته سوارکاری در بین مردم می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی دهدشتی روز چهارشنبه در جلسه مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری استان اصفهان افزود: اسب‌ها پس از گذراندن دوره قهرمانی و شرکت در مسابقات، بطور معمول کنار گذاشته می‌شوند یا در نهایت در دوره‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین در این زمان گزینه‌های مناسبی برای استفاده در فعالیت‌های گردشگری مانند گردش در طبیعت هستند با این حال ما تاکنون آنطور که باید و شاید به این مقوله نپرداخته‌ایم باینکه بستر برای ارتقای گردشگری با اسب مهیاست.

وی اضافه کرد: کشور ما در زمینه پرورش اسب وضعیت مناسبی دارد لذا توجه بیشتر به این بخش ضروریست، بویژه استان‌هایی مانند اصفهان هم در این مقوله شرایط خوبی دارند.

دبیر فدراسیون سوارکاری اظهار داشت: موضوع آموزش از دیگر مواردی است که ما همواره به آن تاکید داریم لذا هیات‌های استانی نیز دوره‌های گوناگون برای رده‌های سنی و رشته های مختلف زیرمجموعه برگزار کنند.

دهدشتی تصریح کرد: استفاده از تجارب پیشکسوتان را نیز همواره مد نظر قرار داده‌ایم و می‌طلبد که هیات‌های استانی از جمله اصفهان به این مهم عنایت خاص داشته باشند.

وی ادامه داد: ورزش سوارکاری در اقصی نقاط کشور حتی دورترین مناطق، فعال و این نشانگر علاقه‌مندی مردم به این رشته است.

به گزارش ایرنا، در این مجمع انتخاباتی علی خیراللهی موفق شد با کسب تمام ۲۰ رای ماخوذه برای چهار سال دیگر بعنوان رییس هیات سوارکاری استان اصفهان به کار خود ادامه دهد.

همپنین فریناز کلباسی با ۱۷ رای بعنوان نایب‌رییس، حسین شیرازی‌نژاد با ۱۸ رای بعنوان خزانه‌دار و سیروس قدرتی‌پور، مسعود محکم‌کار، و مُسعود مکاری‌نژاد هر سه با ۱۹ رای بعنوان اعضای هیات رییسه از اعضای مجمع رای اعتماد گرفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha