۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85193562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت‌های مردمی در بهزیستی خراسان‌شمالی ۳۵ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی به مددجویان این نهاد حمایتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش یافت.

محسن توحیدی مقدم روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا دفتر بجنورد به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: نیکوکاران خراسان شمالی در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به گروه هدف زیر پوشش این سازمان حمایتی کمک کردند.

وی افزود: با اجرای طرح های مختلف و هفت پویش همگانی پیش بینی می شود که کمک های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران در سالجاری افزایش پیدا کند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت، گفت: تلاش می کنیم تا کمک های استمرار داشته باشد و در این راستا طرح های مختلفی نیز اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی، خدمات رایگان نیز در حوزه های پزشکی، آموزشی و فرهنگی به مددجویان ارایه می شود.

وی با اشاره به کمک گروه های جهادی به مددجویان این نهاد حمایتی گفت: جدای از کمک هایی که اقشار پزشکی و اصناف و خدماتی به مددجویان بهزیستی دارند، گروه های جهادی در مناطق مختلف روستایی و حاشیه نشین نیز به گروه هدف بهزیستی خدمات گسترده ای ارایه می دهند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه ۱۴ مرکز در خراسان شمالی ۲۲۰ کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست را نگهداری می کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برای نگهداری کودکان و نوجوانان بدون سرپرست و یا بدسرپرست فضاهای ملکی در اختیار نداریم و در این خصوص با مشکلاتی از جمله نبود استانداردهای لازم و کمبود فضا مواجه هستیم.

وی افزود: از مجموع این مراکز تنها یک مرکز شیرخوارگاه دولتی با ظرفیت ۱۸ کودک و ۱۳ مرکز نیز با مشارکت مردم و خیران توسط موسسه های خیریه مدیریت و اداره می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان بر اساس قانون می تواند زمین مناسب برای ساخت این مراکز در اختیار خیران قرار دهد و زمینه برای کمک به این کودکان فراهم است.

۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات اداره کل بهزیستی استان قرار دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha