اجرای خط انتقال آب از سد باباحیدر به فارسان جزو طرح‌های پیشران وزارت نیرو قرار دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به شهرستان فارسان جزو طرح‌های پیشران وزارت نیرو است که در کمترین زمان ممکن به اجرا درآمد.

فردوس کریمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به شبانه‌روزی شدن ادامه روند عملیات اجرایی ساخت سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان اشاره و تاکید کرد: این خط انتقال ۳۵ هزار و ۵۰۰ متر خط اصلی و ۹ هزار متر خط فرعی دارد.

وی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به شهرستان فارسان آب آشامیدنی ۱۳۶ هزار نفر از اهالی این شهرستان به میزان۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب تامین می‌شود.

کریمی تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح قسمتی از کاهش اُفت آب‌های زیرزمینی شهرستان فارسان جبران خواهد شد.

وی یادآور شد: پس از تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب از سد غدیر باباحیدر آب آشامیدنی ۶ شهر باباحیدر، فارسان، جونقان، گوجان، چلیچه و پُردنجان و ۱۱ روستای کوانک، اُمیدآباد، فیل‌آباد، عیسی‌آباد، چوبین، دِه‌چِشمه، کُران، راستاب، گوشه، چُقاهَست و سپیددانه در شهرستان فارسان به‌طور پایدار تامین می‌شود.

کریمی اظهار داشت: عملیات خرید لوله و اجرای خط انتقال اصلی و همچنین تکمیل لوله‌گذاری مسیر مرتبط با طرح انتقال آب از سد باباحیدر شهرستان فارسان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، خط انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به شهرستان فارسان در دولت سیزدهم با سرعت مطلوبی که داشته رکورددار کمترین زمان اجرا در کشور شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha