۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۳۳
کد خبر: 85193477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ روستای شهرستان عنبرآباد با تنش آبی مواجه است

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۳۳
کد خبر: 85193477
۱۵۰ روستای شهرستان عنبرآباد با تنش آبی مواجه است

جیرفت - ایرنا - فرماندار شهرستان عنبرآباد در جنوب استان کرمان گفت: بزرگترین چالش شهرستان کمبود آب شرب و اکنون ۱۵۰ روستا درگیر تنش آبی است.

یزدان افشاری‌پور شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماهه گذشته هشت حلقه چاه آب برای رفع مشکل آب مردم حفر و تجهیز کردیم.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل در حوزه کمبود آب در روستاهای بخش جبالبارز جنوبی وجود دارد، اضافه کرد: یک روستا در ضلع غربی شهرستان ناگهان آب آن قطع شد که ظرف ۴۸ ساعت یک حفار را راضی کردیم که یک چاه حفر کند و ظرف ۲۴ ساعت مجوز حفاری را دریافت کردیم اما همیشه رفع مشکلات آب روستاها به این سرعت امکان پذیر نیست و مراحل اداری طولانی دارد.

افشاری پور یادآور شد: همزمان هم با چالش‌های بزرگی برای جلوگیری از سودجویانی که انشعاب خلاف دارند مواجه هستیم و در این راستا از ۳۵۰ انشعاب خلاف جلوگیری کردیم.

وی ادامه داد: عنبرآباد ۸۰۰ هزار تُن محصولات مختلف کشاورزی تولید می‌کند و آورد و برداشت از آب های زیرزمینی یکسان نیست و این بر سفره‌های زیرمینی فشار می‌آورد.

۱۵۰ روستای شهرستان عنبرآباد با تنش آبی مواجه است

سوخت سه هزار تومانی به ۱۵ هزار تومان فروخته می شود

فرماندار شهرستان عنبرآباد با اشاره به اینکه یکی از نارضایتی‌های عمومی در جنوب کرمان در حوزه تامین سوخت است افزود: در سال گذشته عنبرآباد اولین رتبه در صرفه جویی در سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت را داشته و کمترین مشکل در حوزه سوخت رسانی و تامین سوخت را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: نصب دوربین‌های پلاک خوان و جمع‌آوری کارت‌های سوختی که بدون مدیریت در جایگاه ها وجود داشته است از جمله شیوه‌های کنترل قاچاق و کمبود سوخت بوده است.

افشارری‌پور اضافه کرد: سوختی که از جایگاه به قیمت سه هزار تومان دریافت می‌شد در چند قدمی جایگاه تا لیتری ۱۵ هزار تومان هم فروخته شده است.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان اعتقاد نداریم که بیکاری عامل روی آوری به سمت قاچاق سوخت شده باشد، در واقع انگیزه سود سرشار موجب روی آوردن به قاچاق سوخت است.

فرماندار شهرستان عنبرآباد گفت: اگر موفقیتی حاصل شده مدیون همدلی و اتحاد بین مجموعه مدیران با محوریت امام جمعه بوده است.

خرمای کلوته عنبرآباد ثبت ملی شد

افشاری‌پور از ثبت ملی خرمای کلوته عنبرآباد خبر داد و افزود: هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت نخیلات با تولید ۴۴ هزار تن است که رتبه اول تولید خرما در جنوب استان را در اختیار داریم و غالب آن هم از رقم کلوته است.

فرماندار شهرستان عنبرآباد ادامه داد: بزرگترین بازار خرمای کشور را داریم و روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودروی سبک و گاهی سنگین را در دوران تولید خرما سرشماری کردیم.

وی بیان کرد: به دنبال توسعه بخش های مختلف صنعت فرآوری و تولید خرما هستیم و در این راستا ۷۳ هزار متر مربع زمین در شهرک صنعتی در نظر گرفته ایم و نام شهرک را به شهرک صنعتی خرمای کلوته عنبرآباد تغییر می‌دهیم.

افشاری‌پور همچنین با تبریک روز خبرنگار گفت: هیچ قشری مهمتر از خبرنگاران نمی‌تواند مطالبه‌گری را در جامعه رواج دهد و نقد کردن باعث رشد و پیشرفت سریعتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نقد باید در بستر تعهد صورت گیرد و واقعیت‌ها بیان شود ادامه داد: ضعیف بودن اطلاع‌رسانی نقص بزرگ در دولت‌ها است و مدیران باید خدمات را به اطلاع مردم برسانند و این خدمات از سوی نظام است و پای دولت‌ها نوشته نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha