۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۵۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85193447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هلند راه‌های تقویت دفاع هوایی اوکراین را بررسی می‌کند

تهران- ایرنا- مارک روته نخست وزیر هلند گفت که آمستردام راه‌های تقویت بیشتر دفاع هوایی اوکراین را بررسی می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، روته سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس از تماس تلفنی خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خبر داد.

وی درباره محتوای این تماس افزود: بر ادامه حمایت هلند از اوکراین تاکید کرده و گفتم که ما به دنبال اقدامات دیگر برای تقویت بیشتر دفاع هوایی اوکراین هستیم.

نخست وزیر هلند تاکید کرد: یکی از این راه‌ها همکاری با شرکا برای آموزش خلبان‌های اوکراینی برای به پرواز درآوردن جنگنده‌های اف-۱۶ است.

زلنسکی نیز اظهار کرد که وی و روته درباره «نیازهای دفاعی» اوکراین از جمله توپخانه، خودروهای زرهی و سامانه‌های دفاع هوایی «به منظور حفاظت از زیرساخت‌های مربوط به انتقال غلات از طریق دریایی سیاه» رایزنی کردند.

زلنسکی هفته گذشته اعلام کرد که آموزش خلبان‌های اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ از ماه جاری میلادی آغاز می‌شود.

هلند و دانمارک ریاست ائتلافی از یازده کشور برای آموزش خلبان‌ها و پرسنل زمینی اوکراین را بر عهده دارند.

شرکای غربی اوکراین تا بیش از یک سال پس از آغاز جنگ از ارائه سامانه دفاعی به کی‌یف خودداری می‌کردند اما سرانجام در ماه آوریل سامانه‌های دفاعی هوایی پاتریوت در اختیار این کشور قرار گرفت.

اوکراین در ماه‌های اخیر غرب را تحت فشار قرار داده است تا جنگنده‌های اف-۱۶ در اختیار کی‌یف قرار دهد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا یکشنبه هفته گذشته گفت که ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین «چندین ماه» طول خواهد کشید زیرا این روند شامل آموزش و نگهداری نیز می‌شود.

زلنسکی پیشتر گفته بود که کی‌یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به یک «سپر هوایی تمام عیار» نیاز دارد.

وی همچنین یکشنبه مدعی شد که کی‌یف به دلیل استفاده از سامانه‌های دفاعی آمریکا و آلمان «نتایج قابل توجهی» را شاهد بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha