توجه به مزیت‌های خراسان رضوی در زمینه فرهنگ و زیارت ضروری است

مشهد-ایرنا-رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استان خراسان رضوی دارای مزیت‌های مهمی در زمینه فرهنگ و زیارت است و باید توجه جدی‌تر به آن شود، نقش فعالیت‌های پارک علم و فناوری در این خصوص مهم است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روح‌الله رازینی روز سه شنبه در بازدید از این مجموعه و شرکت های فناور عضو پارک افزود: پارک علم و فناوری خراسان رضوی در زمینه امور خلاقانه و نوآورانه باید فعال باشد و در حوزه سطح‌بندی و ثبت اطلاعات موسسات فناور نیز به مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همرسانی و یاری داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فراهم آوردن فرآیندها و استانداردهای کیفیت، ارزیابی و اعتبارسنجی برنامه‌ها و پروژه‌ها، تدوین و بروزرسانی سیاست‌ها و راهنماها و ارائه آموزش و سرویس‌های مشاوره کیفی برای دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله اهداف ما است.

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم افزود: این مرکز سال گذشته در حوزه‌های مختلف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داد که از جمله مهمترین آنها می‌توان ارزیابی و اعتبارسنجی برنامه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها، تدوین و بروزرسانی سیاست‌ها و راهنماها، ارائه آموزش و سرویس‌های مشاوره و ارزیابی و پیشنهاد بهبود اشاره کرد.

رازینی بیان کرد: پارک علم و فناوری خراسان پیشرو است و معتقدیم پارک‌های پیشرو باید در زمینه کنترل و پیشرفت در کنار مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

۸۰۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعال است

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز گفت: از مجموع هشت هزارو ۸۳۱ شرکت دانش‌بنیان کشور، ۴۸۹ شرکت آن در استان خراسان رضوی فعال هستند که با حذف هم‌پوشانی‌ها ۸۰۰ شرکت استان در حوزه فناوری و دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند.

مسعود میرزایی شهرابی افزود: در این بین ۸۴ شرکت هم به عنوان شرکت‌های خلاق فعالیت می‌کنند و در مجموع هشت هزار نخبه در این زیست بوم به صورت مستقیم اشتغال دارند.

وی بیان کرد: حرکت در مسیر مأموریت‌گرایی و مساله محوری و حل مشکلات فناوری استان، شناسایی شبکه مسائل زیست بوم فناوری و وضع موجود پارک با بازدیدهای میدانی در شهرستان‌ها و مراکز مختلف وابسته به پارک از اقدامات انجام شده در این راستا است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: احصای نیازهای مغفول مانده استان در حوزه فناوری مانند معدن، صنایع غذایی، صنایع خلاق و فرهنگی و احصاء نیازهای اشتراکی شرکت‌ها در ۴۰ سرفصل اولویت‌دار از دیگر اهداف این مجموعه نخبگانی است.

میرزایی اظهار کرد: راه اندازی شبکه رابطان دانش‌بنیان با بیش از ۱۱۰ نماینده تام الاختیار، تغییر سیاست پارک از انحصار ایده‌های لوکس به نیازهای محوری استان، پیگیری طرح مردمی سازی، شبکه سازی، مشارکت در ایجاد هفت پردیس فناوری و دریافت مجوز ۲ پردیس مشارکتی و ۲ پردیس بخش خصوصی و برگزاری پنج مرحله رویداد توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری استان از جمله برنامه‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha