مساعدت دولت به پوشش بیمه‌ کشاورزان و دامداران تربت‌حیدریه منجر شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره منطقه ای تامین‌ اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: تسهیلات جدید فراهم شده و مساعدت دولت به بیمه‌ شدن کشاورزان و دامداران تربت‌حیدریه و به تبع آن افزایش جمعیت تحت پوشش منجر شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا محمد شریفی‌مند با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی تربت‌حیدریه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: اکنون تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی اداره منطقه ای تامین اجتماعی تربت حیدریه به ۱۳۶ هزار و ۹۸۹ نفر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان پارسال تامین اجتماعی تربت حیدریه نیز به نسبت سال قبل از آن ۱۲ درصد رشد داشت، گفت: عمده ترین دلیل این رشد، تسهیلات فراهم شده دولت برای پوشش بیمه ای اقشار مختلف بویژه کشاورزان و دامداران است.

وی افزود: از دیگر سو در اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی شمار زیادی از زنان خانه دار، دانشجویان، فرزندان بالای ۱۸ سال خانواده ها در تربت حیدریه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: دلیل دیگر افزایش جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی تربت حیدریه که شهرستانهای رشتخوار و زاوه را نیز شامل می شود ؛ رونق گرفتن کسب و کارهای صنفی بوده است که به افزایش افراد بیمه شده منجر شد.

رییس تامین اجتماعی تربت حیدریه همچنین گفت: ماهیانه ۷۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی این منطقه پرداخت می شود و این رقم در خصوص تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت، دستمزد ایام بیماری، بارداری، کمک هزینه ازدواج و موارد مشابه ۳.۵ میلیارد تومان است.
شریفی‌مند با یادآوری قانون بخشودگی جرایم بیمه ای کارگاه‌های فعال تحت پوشش تامین اجتماعی که تا پایان مرداد ماه جاری ادامه دارد از متصدیان این واحدها خواست هر چه زودتر با تسویه بدهی خود از مزایای طرح مزبور استفاده کنند.
وی اضافه کرد: ۹۰۰ کارگاه تحت پوشش اداره منطقه ای تامین اجتماعی تربت حیدریه شامل جرایم بیمه ای معوق هستند که تاکنون ۲۰۴ مورد آنها از بخشودگی مربوطه استفاده کردند.
رییس تامین‌ اجتماعی تربت‌حیدریه با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا، گفت: اصحاب رسانه در محقق شدن برنامه های سازمان تامین اجتماعی نقش موثر و خوبی داشته اند.

شریفی مند به قانون سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون چند خبرنگار در خراسان رضوی با بهره مندی از این قانون به افتخار بازنشستگی نائل شدند که آمار دقیق آن را در اختیار ندارم.

شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و رشتخوار در جنوب مشهد قطب کشاورزی و تجارت خراسان رضوی محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha