با «آخرین سه‌شنبه‌ سال» می‌خواستم شرافت خبرنگاران را نمایش دهم

تهران- ایرنا- کارگردان «آخرین سه‌شنبه‌ سال» گفت: خبرنگاران برای من جایگاه بالایی دارند و من به آنها مدیون هستم. تمام تلاشم در این تئاتر و تئاتر قبلی ام این بود که ادای دینی به خبرنگاران داشته باشم. چون آنها را خیلی دوست دارم و این شغل برایم شریف است و می‌دانم چقدر زحمت می‌کشند.

نمایش «آخرین سه‌شنبه سال» نوشته مشترک شهاب و وهاب مهربان با کارگردانی الهام شعبانی اجرای خود را از هفته دوم تیر ماه در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است.

شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا با اعلام این که این نمایش تا ۲۴ مرداد تمدید شده است، اظهار داشت: در جامعه ما اتفاقاتی می افتد و خبرنگاران تمام تلاش‌شان در این است که خبر درست را به ما بدهند. ولی درگیر یک سری فیلترهایی می شوند. خبرنگاران آن قدری که باید دیده شوند دیده نمی‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خبرنگاری که در این تئاتر می‌بینیم در جامعه واقعی هم حضور دارد تاکید کرد: ما در جامعه روزنامه نگارانی داریم که بتوانند این کار را انجام دهند. ولی به دلیل شرایط موجود این اجازه به خبرنگار ما داده نمی شود. روزنامه نگاران ما باید این اجازه را داشته باشند. ولی خبرنگاران ما درگیر ممیزی و محدودیت می‌شوند. ما نشان می دهیم که یک خبرنگار کشته شده است؛ چون داشته روی یک پرونده فساد مالی کار می کرده است.

شعبانی درباره نحوه حضور سیما تیرانداز در این تئاتر گفت: من با خانم تیرانداز قبلا به عنوان بازیگر یا طراح لباس همکاری داشتم. از قدیم با هم دوستی داشتیم. وقتی متن نوشته شد از اول من به خانم تیرانداز فکر کردم.

این کارگردان با بیان این نکته که در تئاتر به خبرنگاران کم پرداخته شده است، گفت: من خیلی خوشحال می شوم که خبرنگارها این تئاتر را ببینند. در اجراهای باقیمانده اگر خبرنگارها تشریف بیاورند من با تخفیف ۴۰ درصدی در خدمت آنها هستم. متاسفانه به دلیل هزینه‌های بالا نمی‌توانیم بیشتر از این تخفیف داشته باشیم. امیدوارم روزی برسد که فریاد بی صدای خبرنگاران به گوش همه دنیا برسد.

با «آخرین سه‌شنبه‌ سال» می‌خواستم شرافت خبرنگاران را نمایش دهم


وی درباره دلیل انتخاب نمایشنامه «آخرین سه‌شنبه‌ سال» افزود: من عاشق فضای جنایی- درام هستم. برایم مهم بود متنی را کار کنم که قصه گوی خوبی باشد و یک سری اتفاق را رقم بزنم.

به گزارش ایرنا، سیما تیرانداز، امین میری، آیه کیان پور، خاطره اسدی، میلاد معیری، جواد پولادی، محمدحسین خادمی، مهرزاد جعفری، پرتو مهر و مرتضی طهرانی بازیگران نمایش آخرین سه شنبه سال هستند که تا ۲۴ مرداد ماه ساعت ۲۱ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: آپارتمانی در خیابان انقلاب...در روز چهارشنبه سوری، دختر روزنامه نگاری به نام ارغوان از طبقه پنجم ساختمان در حیاط سقوط می‌کند.

«الهام شعبانی» بازیگر، کارگردان و طراح‌لباس در آثاری چون آکتور، فرشته‌ها با هم می‌آیند، ملکه‌گدایان و... نقش‌آفرینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha