۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85192601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت همکاری پارلمانی، محور دیدارهای هیات ایرانی با مقامات سوریه

تهران - ایرنا- روزنامه الوطن با اشاره به سفر روز گذشته هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دمشق نوشت که تقویت همکاری پارلمانی محور دیدارهای هیات ایرانی با مقامات سوریه است.

به گزارش ایرنا، روزنامه سوری الوطن امروز سه شنبه به نقل از منابع خود نوشت: یک هیات از مجلس شورای اسلامی ایران به سرپرستی «وحید جلال زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیروز برای دیدار با مسئولان بلندپایه سوری وارد دمشق شد.

این روزنامه افزود: هیات ایرانی متشکل از جلال زاده، حسین نوش آبادی، حسن همتی، عباس گلرو، جواد کریمی قدوسی و حسین اسدی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

به نوشته الوطن، هیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان سفر سه روز خود به سوریه دیدارهای رسمی با «حسین عرنوس» نخست وزیر، «فیصل المقداد» وزیر خارجه و «حموده صباغ» رئیس مجلس مردم این کشور خواهد داشت.

براساس اطلاعات الوطن، مذاکرات درباره مسائل مشترک مورد اهتمام دو کشور و تقویت همکاری پارلمانی خواهد بود.

اول مرداد ماه، یک هیات از وزاری سوریه متشکل از وزرای امور خارجه، اقتصاد و تجارت خارجی، ارتباطات و فناوری به تهران سفر و در جریان دیدارهای رسمی خود با مقامات ایرانی اسناد و تفاهم نامه های امضا شده در جریان آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به سوریه را پیگیری کرد.

در این سفر توافقات متعددی بین دو طرف حاصل شد که مهمترین آنها ایجاد بانک مشترک و پذیرش ارزهای ملی در مبادلات بین دو کشور، لغو تعرفه های گمرکی، ارتقای مسیر ترانزیتی و یافتن فرمول های جدید سرمایه گذاری در زمینه برق بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha