۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85192360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چارچوب هماهنگی شیعی خواستار حل اختلافات کردستان عراق با دولت مرکزی شد

بغداد- ایرنا- ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق خواستار حل و فصل موضوعات باقی مانده بین دولت فدرال (مرکزی) و مقامات منطقه کردستان این کشور بر اساس قانون اساسی و منافع ملی شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق امروز نشست ادواری خود را با حضور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور در دفتر «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح برگزار کرد.

در این نشست که هیاتی از دموکرات کردستان عراق به عنوان میهمان حضور دشتند& تحولات سیاسی و اوضاع کشور، پرونده انتخابات، عملکرد و اجرای برنامه های خدماتی و عمرانی دولت عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این پیوند ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست دوره‌ای رهبران این ائتلاف امروز در دفتر «هادی العامری» رئیس جریان ائتلاف الفتح با حضور «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر برگزار شد و میزبان هیاتی از دموکرات کردستان عراق بودیم.

این ائتلاف افزود: در این نشست، علاوه بر پرونده انتخابات، عملکرد دولت و اجرای برنامه‌های خدماتی و عمرانی آن و همچنین آخرین تحولات سیاسی و وضعیت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق در بیانیه خود اضافه کرد: در این نشست همچنین موضوعات باقی مانده بین دولت فدرال (مرکزی) و دولت محلی کردستان عراق مطرح و بر اهمیت حل و فصل آن‌ها بر اساس قانون اساسی و منافع ملی با تکیه بر گفت وگو و دیدگاه‌های مشترک برای غلبه بر چالش‌ها و تثبیت ستون‌های آرامش در روند سیاسی تاکید شد.

ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق نیروهای سیاسی شیعه این کشور شامل جریان‌ها و گروه‌های سیاسی شیعه به جز «جریان صدر» به رهبری «مقتدا صدر» است.

این ائتلاف مسئولیت ایجاد هماهنگی میان احزاب گوناگون شیعه را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha