۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85192189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهسازی محور دیهوک - راور از مطالبات اصلی مردم است

بیرجند - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: بهسازی محور دیهوک - راور که زائران استان‌های مختلف کشور را به مشهد مقدس می‌رساند از مطالبات اصلی مردم است.

علی اکبر رحیمی روز دوشنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی افزود: این مسیر در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد و تکمیل باند دوم راه‌های شهرستان طبس با توجه به ترانزیتی بودن، مسافر پذیر بودن و ظرفیت بالای گردشگری ضروری است.

وی گفت: ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان خراسان جنوبی قرار دارد که ۵۰ کیلومتر در حال ساخت بوده، ۲۰ کیلومتر در دست مطالعه و ۸۰ کیلومتر باقی مانده است.

فرماندار ویژه طبس، ایجاد و توسعه مجتمع‌های بین راهی را نیاز دیگر منطقه ذکر کرد و افزود: براساس بررسی‌های انجام شده حتی در مسیرهای دوبانده به دلیل کویری و طولانی بودن جاده همچنین خستگی و خواب آلودگی رانندگان با تصادفات مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تقویت مجتمع‌های بین راهی نقش موثری در کاهش تصادفات دارد اظهار داشت: تقویت مجتمع بین راهی محور طبس - یزد و مجتمع بین راهی دیگ رستم به سمت کرمان با توجه به حجم بالای تردد و مسافر در اولویت قرار دارد.

رحیمی گفت: نبود مجتمع بین راهی مناسب در محور دیهوک - راور باعث افزایش تصادفات شده است به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون در این محور ۹ نفر فوت کردند.

وی اضافه کرد: در صورتی که آستان قدس رضوی برای تکمیل مساجد و مجتمع‌های بین راهی منطقه ورود پیدا کند ما هم همراهی لازم را خواهیم داشت و در این زمینه جلسات مختلفی برگزار شده است.

فرماندار ویژه طبس گفت: این شهرستان پهناور ظرفیت‌های غنی در زمینه‌های مختلف دارد که استفاده حداکثری از آنها زمینه‌ساز توسعه شهرستان و استان است.

وی با اشاره به اقدامات جهادی در دولت سیزدهم افزود: همه تلاش خود را به همراه مدیران برای توسعه شهرستان و حل مشکلات بکار گرفته‌ایم و شبانه‌روزی در حال فعالیت هستیم اما در زمینه جهاد تبیین در راستای تبیین اقدامات دولت و نظام باید کار بیشتری انجام شود و مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشتند.

رحیمی به انجام کارهای عقب مانده از گذشته در این دولت اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال روشنایی باند فرودگاه طبس مطالبه ۲۰ ساله مردم بود که این اقدام با پیگیری جدی مسئولان و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان توسط دولت سیزدهم رقم خورد.

وی با گرامیداشت روز خبرنگار افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی مطالب را به صورت دقیق و براساس واقعیت‌ها منعکس می‌کند که این اقدام ارزشمند جای تقدیر دارد.

فرماندار ویژه طبس با تاکید بر مطالبه‌گری درباره نیازهای اساسی هر منطقه گفت: خبرنگاران این رسانه مطالبات مردم را به صورت واقعی، کارشناسی و منطقی پیگیری و منعکس می‌کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت "محمود صارمی" مسئول دفتر ایرنا در مزار شریف افعانستان که سال ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران شهید شد، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha