۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85192174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تماس تلفنی وزیران خارجه روسیه و چین با چاشنی انتقاد از غرب

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه از گفت وگوی تلفنی «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و طرح موضوعاتی همچون انتقاد از سیاست های تقابلی غرب در قبال این دو کشور خبر داد.

بنا بر گزارش روز دوشنبه این وزارتخانه، وزیران امور خارجه روسیه و چین در این تماس تلفنی همچنین از تلاش بلوک غرب برای مهار توسعه این دو کشور از طریق تحریم ها و سایر روش های نامشروع انتقاد کردند.

طرفین در این تماس تلفنی بر تداوم رویکرد یکسان و هماهنگی بیشتر مسکو و پکن در قبال مسائل جهانی تأکید کردند.

لاوروف در این تماس تلفنی، انتصاب مجدد «وانگ یی» به سکانداری وزارت امور خارجه چین را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

طرفین از توسعه روزافزون روابط روسیه و چین ابراز خرسندی و این همکاری ها را در شرایط بی ثباتی ژئوپلیتیک عمومی جهان، پویا و مثبت توصیف کردند.

بنا بر گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و وانگ یی در این تماس تلفنی درباره اجرای توافقات حاصل شده در سطوح عالی سیاسی مسکو – پکن نیز گفت و گو داشتند.

بر این اساس، طرفین در این تماس تلفنی، ارزیابی مثبتی از گفت‌وگوی سازنده و سطح بالای تعامل بین مسکو و پکن در چارچوب سازمان ملل، بریکس، سازمان همکاری شانگهای، گروه ۲۰ و سایر سازوکارهای بین‌المللی داشتند. برخی موضوعات دیگر از جمله بحران اوکراین نیز در این تماس تلفنی مورد بررسی قرار گرفت.

منابع رسمی چین سوم مردادماه ۱۴۰۲ اعلام کردند که «چین گانگ» وزیر امور خارجه این کشور از سمت خود برکنار شد و «وانگ یی» وزیر امور خارجه سابق ، بار دیگر این به سمت منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha